Cisco anyconnect failed to load preferences ошибка

Использование VPN-клиента, такого как Cisco AnyConnect, должно обеспечить беспрецедентный доступ к конечной точке как для ваших сотрудников, так и для вас. Преимущества использования такой услуги более чем очевидны, поскольку вы можете получить удаленный доступ к сети компании с любого ПК или мобильного устройства.

Тем не менее, даже несмотря на то, что редкая проблема может омрачить общую функциональность, их обычно просто разобрать. Сегодня мы обращаемся к ошибке «VPN не удалось загрузить настройки».

Эта ошибка не позволяет пользователям подключаться к сети VPN.

  1. Переустановите клиент
  2. Удалить папку Cisco
  3. Изменить настройки безопасности
  4. Удалить профиль XML

Решение 1 — Переустановите клиент

Первый довольно очевидный шаг — попытаться переустановить клиент. Некоторые пользователи предполагают, что определенная версия AnyConnect не будет работать, поэтому вы можете получить ее после приобретения более поздней версии. Вы не начнете с нуля, так как конфигурация ProgramData и файлы профиля останутся нетронутыми.

После удаления VPN-клиента Cisco AnyConnect перейдите на официальный веб-сайт и загрузите свежий установщик. Если проблема все еще повторяется, перейдите к следующему шагу.

Решение 2 — Удалить папку Cisco

Возможное повреждение файлов конфигурации может привести к таким проблемам. Поскольку возникает ошибка «VPN не удалось загрузить настройки», клиент не может получить настройки, по которым настроен клиент.

Чтобы решить эту проблему, вы можете попробовать удалить все задействованные файлы настроек из нескольких мест.

Вот файлы, которые вы должны удалить:

  • % ProgramData% CiscoCisco AnyConnect Secure Mobility ClientProfile
  • % AppData% LocalCiscoCisco AnyConnect Secure Mobility Client

Удаление этой папки приведет к удалению всех настроек. Некоторые пользователи предлагают переустановить клиент после этого, но вы можете сначала попробовать его, а затем действовать соответствующим образом, если проблема не устранена.

Решение 3 — Изменить настройки безопасности

Кажется, есть еще одна возможная причина ошибки «VPN не удалось загрузить настройки». А именно, похоже, что это мучает только пользователей, у которых не включены необходимые разрешения доступа. Вы можете исправить это, и, надеюсь, это решит проблему. Вот что вам нужно сделать:

  1. Перейдите к % ProgramData% CiscoCisco AnyConnect Secure Mobility Client .
  2. Щелкните правой кнопкой мыши папку « Профиль » и откройте « Свойства» .
  3. Выберите вкладку « Безопасность ».
  4. Нажмите «Изменить» (для этого понадобится административное разрешение).
  5. Установите флажок « Полный контроль » и подтвердите изменения.

Решение 4 — Удалить профиль XML

Наконец, если ни одно из предыдущих решений не помогло устранить ошибку, у нас есть еще одна вещь, которую вы можете попробовать. Конечно, всегда есть возможность связаться со службой поддержки и отправить им все необходимые журналы, чтобы они могли вам помочь. Просто, прежде чем сделать это, попробуйте эти шаги:

    1. Включите псевдоним группы или URL-адрес группы для туннельных групп.
    2. Создайте резервную копию профиля XML и удалите его из устройства адаптивной безопасности.
    3. Теперь удалите (удалите) следующие файлы с зараженного компьютера:
      • preferences.xml
      • preferences_global.xml
      • профиль XML в папке Profiles
    4. Наконец, переподключите клиента.

С учетом сказанного мы можем завершить эту статью. Если у вас есть какие-либо вопросы или предложения, не стесняйтесь сообщить нам в разделе комментариев ниже.

Использование VPN-клиента, такого как Cisco AnyConnect, должно обеспечить беспрецедентный доступ к конечной точке как для ваших сотрудников, так и для вас. Преимущества использования такой услуги более чем очевидны, поскольку вы можете получить удаленный доступ к сети компании с любого ПК или мобильного устройства.

Тем не менее, даже несмотря на то, что редкая проблема может омрачить общую функциональность, их обычно просто разобрать. Сегодня мы обращаемся к ошибке «VPN не удалось загрузить настройки».

Эта ошибка не позволяет пользователям подключаться к сети VPN.

Что делать, если VPN не удалось загрузить настройки

  1. Переустановите клиент
  2. Удалить папку Cisco
  3. Изменить настройки безопасности
  4. Удалить профиль XML

Решение 1 — Переустановите клиент

Первый довольно очевидный шаг — попытаться переустановить клиент. Некоторые пользователи полагают, что определенная версия AnyConnect не будет работать, поэтому вы можете получить ее после приобретения более поздней версии. Вы не начнете с нуля, так как конфигурация ProgramData и файлы профиля останутся нетронутыми.

После удаления VPN-клиента Cisco AnyConnect перейдите на официальный веб-сайт и загрузите свежий установщик. Если проблема не устранена, перейдите к следующему шагу.

Решение 2 — Удалить папку Cisco

Возможное повреждение файлов конфигурации может привести к таким проблемам. Поскольку возникает ошибка «VPN не удалось загрузить настройки», клиент не может получить настройки, по которым настроен клиент.

Чтобы решить эту проблему, вы можете попробовать удалить все связанные файлы настроек из нескольких мест.

Вот файлы, которые вы должны удалить:

  • % ProgramData% CiscoCisco AnyConnect Secure Mobility ClientProfile
  • % AppData% LocalCiscoCisco AnyConnect Secure Mobility Client

Удаление этой папки приведет к удалению всех настроек. Некоторые пользователи предлагают переустановить клиент после этого, но вы можете сначала попробовать его, а затем действовать соответствующим образом, если проблема не устранена.

Topics Map > Networking > Virtual Private Networking (VPN)

When attempting to open the VPN client, the following error messages may result: «Failed to load preferences,» or «The VPN client failed to launch the client user interface application.»

It appears that there may be corrupt preference files.  If there is more
than one user account on the computer, it is suggested to remove the
files for each user account. 

Since there are hidden files you
will need to follow the instructions in Section A, then proceed to
instructions in Section B below.

Section AWindows 10 — Instructions to reach hidden files.

1) Access the Control Panel
2) Type «folder» into the search bar and select «File Explorer Options»
3) Then, click on the View tab at the top of the window
4) Under Advanced Settings, locate «Hidden files and folders…»
5) Then, click on «Show hidden files, folders, and drives»
5) Click on OK
6) Hidden files will now be shown when performing searches in Windows Explorer

Windows 8 — Instructions to reach hidden files.

1)  Access the Control Panel
2)  Type «folder» into the search bar and select Show hidden files and folders
3)  Then, click on the View tab at the top of the window
4)  Under Advanced Settings, locate «Hidden files and folders…»
5)  Click on OK
6)  Hidden files will now be shown when performing searches in Windows Explorer

Windows 7 — Instructions to reach hidden files.

1) 
Open Folder Options by clicking the Start button, Clicking Control
Panel, clicking Appearance and Personalization, and then clicking Folder
Options.
2)  Click the View tab
3)  Under Advanced Settings, click Show hidden files and folders, and then click OK

Section B

Windows 7, 8, & 10

1)  Go to: C:ProgramDataCiscoCiscoAnyConnect Secure Mobility ClientProfile
2)  Delete all the files in this folder
3)  Go to: C:UsersUsernameAppDataLocalCiscoCisco AnyConnect Secure Mobility Client
4)  Delete preferences.xml
5)  Right click the Cisco icon in system tray and quit Cisco AnyConnect
6)  L

aunch the
VPN after deleting everything, put vpn.illinois.edu in the server window
and use your NetID and password to log in via the «Split Tunnel» profile. If you are planning to use Library resources you might need to use «tunnel all».


Keywords: VPN CISCO AnyConnect failed to load preferences client user interface application   Suggest keywords Doc ID: 47207
Owner: Network E. Group: University of Illinois Technology Services
Created: 2015-02-15 17:40 CDT Updated: 2021-10-14 09:59 CDT
Sites: University of Illinois Technology Services
Feedback:   31   26     Comment   Suggest a new document   Subscribe to changes

To fix various PC problems, we recommend Restoro PC Repair Tool:

This software will repair common computer errors, protect you from file loss, malware, hardware failure and optimize your PC for maximum performance. Fix PC issues and remove viruses now in 3 easy steps:

  1. Download Restoro PC Repair Tool rated Great on TrustPilot.com.
  2. Click Start Scan to find Windows issues that could be causing PC problems.
  3. Click Repair All to fix issues with Patented Technologies (patent available here).
  • Restoro has offered WindowsReport readers an exclusive discount on the Repair Tool.

Using a VPN client like Cisco AnyConnect should allow for unprecedented end-point access for both your employees and you. The benefits of using a service like this are more than obvious, as you can access the company network remotely from any PC or mobile device.

Nonetheless, even though a rare issue might cast some shade upon the overall functionality, they’re usually simple to sort out. The one we’re addressing today is the “VPN failed to Load Preferences” error.
This error prevents users from connecting to VPN network.

  1. Reinstall the client
  2. Delete the Cisco folder
  3. Change security settings
  4. Remove XML Profile

S0lution 1 –  Reinstall the client

The first rather obvious step is to try and reinstall the client. Some users suggest that a certain version of AnyConnect won’t work, so you might get it working after acquiring a more recent release. You won’t start from a scratch as the ProgramData configuration and profile files will stay untouched.
After you’ve uninstalled the Cisco AnyConnect VPN client, navigate to the official website and download a fresh installer. If the problem is still reoccurring, move to the next step.

Solution 2 – Delete the Cisco folder

Possible corruption in the configuration files can lead to issues like this. As the “VPN failed to load preferences” error states, the client is unable to get the preferences by which the client is configured.
In order to resolve this, you can try and delete all involved preference files from a few locations.

Here are the files you should delete:

  • %ProgramData%CiscoCisco AnyConnect Secure Mobility ClientProfile
  • %AppData%LocalCiscoCisco AnyConnect Secure Mobility Client

Deleting this folder will remove all settings. Some users suggest reinstalling the client afterward, but you can try it out first and then act accordingly if the issue persists.
— RELATED: What to do if Cisco VPN failed to enable virtual adapter

Solution 3 – Change security settings

There seems to be another possible reason for the “VPN failed to load preferences” error. Namely, it seems that it plagues only users who don’t have the necessary access permissions enabled. You can correct this and, hopefully, this will resolve the problem. Here’s what you need to do:

  1. Navigate to %ProgramData%CiscoCisco AnyConnect Secure Mobility Client.
  2. Right-click on the Profile folder and open Properties.
  3. Choose the Security tab.
  4. Click Edit (gonna need the administrative permission for this).
  5. Check the “Full control” box and confirm changes.

Solution 4 – Remove XML Profile

Finally, if none of the previous solutions proved fruitful in resolving the error at hand, we have another thing you can try. Of course, there’s always an option to contact the support and send them all necessary logs in order for them to help you. Just, before doing that, give these steps a try:

    1. Enable Group-alias or Group-URL for tunnel-groups.
    2. Back up the XML Profile and remove it from the Adaptive Security Appliance.
    3. Now, remove (delete) the following files from the affected machine:
      • Preferences.xml
      • preferences_global.xml
      • the XML profile in the Profiles folder
    4. Finally, reconnect the client.

With that said, we can conclude this article. In case you have any questions or suggestions, feel free to tell us in the comments section below.

Skip to content

Section B

  1. Go to: C:ProgramDataCiscoCiscoAnyConnect Secure Mobility ClientProfile.
  2. Delete all the files in this folder.
  3. Go to: C:UsersUsernameAppDataLocalCiscoCisco AnyConnect Secure Mobility Client.
  4. Delete preferences.xml.
  5. Right click the Cisco icon in system tray and quit Cisco AnyConnect.

How do I start Cisco AnyConnect Secure Mobility Client?

Download the software.

  1. Locate and open the downloaded install package.
  2. Click Next on the “welcome” screen.
  3. Agree to the Software License Agreement and click Next.
  4. Click Install to begin installation.
  5. You must have elevated privileges to install Cisco AnyConnect Secure Mobility Client.

Why is Cisco AnyConnect not opening?

4 Answers. Goto start and search for cisco anyconnect program then right click on it and open file location. Once you get the shortcut file location, right click and select Troubleshoot compatibility. The window will try to detect problem and select Try recommended settings.

How do I fix VPN failed to load preferences?

As the “VPN failed to load preferences” error states, the client is unable to get the preferences by which the client is configured. In order to resolve this, you can try and delete all involved preference files from a few locations. Deleting this folder will remove all settings.

How do I fix authentication failed on VPN?

11 Ways To Fix The VPN Authentication Failed Error in 2022

  1. Reboot Your Computer. Sometimes, the simplest solutions are the best.
  2. Disable Your Firewall.
  3. Try a Wired Connection.
  4. Use a Different VPN Protocol.
  5. Try an Alternate DNS Server.
  6. Try a Different WiFi Network.
  7. Connect to a Different VPN Server.
  8. Reinstall Your VPN.

  • Cinema 4d ошибка афтер эффект
  • Cinema 4d ошибка libmmd dll
  • Cinema 4d prorender неизвестная внутренняя ошибка
  • Cin не является однозначным ошибка c
  • Cicerouiwndframe avpui exe ошибка приложения