Автор сделал несколько ошибок используя present times помогите ему обнаружить их

Автор сделал несколько ошибок, используя Present Times. Помогите ему обнаружить их.
— What have you been looking for?
— My keys.
— As a rule, you are carring them in your coat pocket.
— That’s right, but they are not there.
— Oh, here they are. They are lying under your gloves all the time.

Автор сделал несколько ошибок, используя Present Times.

Помогите ему обнаружить их.

— What have you been looking for?

— My keys.

— As a rule, you are carring them in your coat pocket.

— That’s right, but they are not there.

— Oh, here they are.

They are lying under your gloves all the time.

Вы открыли страницу вопроса Автор сделал несколько ошибок, используя Present Times?. Он относится к категории
Английский язык. Уровень сложности вопроса – для учащихся 10 — 11 классов.
Удобный и простой интерфейс сайта поможет найти максимально исчерпывающие
ответы по интересующей теме. Чтобы получить наиболее развернутый ответ,
можно просмотреть другие, похожие вопросы в категории Английский язык,
воспользовавшись поисковой системой, или ознакомиться с ответами других
пользователей. Для расширения границ поиска создайте новый вопрос, используя
ключевые слова. Введите его в строку, нажав кнопку вверху.

7.2.1. Give Russian
equivalents to the following adjec­tives and word combinations:

military, disciplinary,
elementary, evolutionary, reactionary, legendary, traditionary,
reformato­ry;

parliamentary democracy;
secondary school, pri­mary school, monetary unit, satisfactory
progress.

7.2.2. Give Russian
equivalents to the following adjec­tives:

analogous, religious, famous,
barbarous, danger­ous, numerous, humorous, scandalous,
victorious.

7.2.3. Explain the
meaning of the following word com­binations in English.

a mountainous country; a
courageous boy; contin­uous rain; murderous blow; delicious cake;
an anonymous gift.

7.3. Full understanding

7.3.1. Смотрите,
слушайте, повторяйте:

procedure
[pr’sd],
session, throne, sovereign [‘svrn],
debates, Speaker, Prime Minister, Lead­er of the Opposition,
parliamentary.

*7.3.2. Look, listen,
say, remember:

New words:

rule (n.) — правило,
норма

occasion [’ke()n]
— случай

right (n.) — право

Queen — королева

to arrive — прибывать

independence — независимость

honour [‘n]
— честь

duty — обязанность

dangerous
[‘dendrs]
— опасный

to preside [pr’zad]
— председательствовать

to decide — решать

vote (n. v.) — голос,
голосовать

full —
полный

particular
— (зд.) специальный

School vocabulary:

already, beginning, set (n.),
to send, to fol­low, speech, chair, equal, to believe.

*7.3.3.
Прочитайте и
переведите.

Steve’s story

Steve has been telling his
story for half an hour already. Would you like to listen to him?
That’s what he is saying:

«Many forms and rules of
parliamentary procedure date back to the beginning of the sixteenth
century.

People outside Great Britain
believe that if they elect the man to sit in the Parliament he has a
seat there. But the House of Commons has seats for only about two
thirds of its members. Thus on great occasions when the House is
full, members have to sit in the gangways. Only four members of the
House of Commons have reserved seats: the Speaker, the Prime
Minister, the Leader of the Opposition and the member who is in the
Parliament for the longest unbroken period. Ministers sit on the
front bench, but have no right to any particular seat there.

The Queen
usually opens the new session of Parlia­ment. When she takes her
seat on the throne she sends the official of the House of Lords,
called Black Rod,1
to call the Commons. When he arrives at the door of the House of
Commons they bang it in his face to show their independence. After
this they follow Black Rod into the chamber of the House of Lords,
where they stand while the Queen reads her speech. During the
election of the Speaker, when he is going to his great chair at one
end of the House, he struggles and pretends that he doesn’t wish to
accept the honour. This comes from the days when men were afraid to
become the Speaker. It was because the sovereign and the House of
Commons often quarrelled and the Speaker’s duty of acting as
go-between was both difficult and dangerous.

Nowadays the Speaker no longer
takes part in debates as other members do. He presides over the
debates and decides which member is to speak at any particular
moment. Often several wish to speak and they stand up and try «to
catch the Speaker’s eye», as they call it. The Speaker doesn’t take
part in the debates, and he doesn’t vote at the end of them. But if
the Government and the Opposition gain an equal number of votes, then
the Speaker has the casting vote.

1. Black Rod — «Черный
жезл», герольдмейстер (постоянное
должностное лицо в Палате лордов, во
время церемоний несет черный жезл, титул
существует с 1350 г.)

7.3.4. Можете ли
вы догадаться, в каких ситуациях были
сказаны следующие фразы? И
кто их
сказал?

1. I’ve been waiting for you
for two hours already!

2. He’s been walking near my
house since morn­ing.

3. I’m afraid of this man.
He’s been watching me for half an hour.

4. I’ve been looking for him
everywhere but still can’t find.

5. It’s the limit! You’ve been
talking over the phone for 40 minutes!

6. I’ve been working here for
30 years and I know who’s who.

7.3.5. Найдите в
следующих диалогах Present Perfect Continuous.
Почему автор воспользовался этим
временем? Передайте эти
шутки вашим
друзьям по-русски.

1. — Look here, waiter, I’ve
just found a button in my soup.

— Oh, thank you, sir. I’ve
been looking all over for it.

2. Father:
My dear, if you want a good husband, marry Mr Goodheart. He really
loves you.

Daughter: How do you
know that, Dad?

Father: Because I’ve
been borrowing money of him for six months, and still he keeps
coming.

7.3.6. Автор
сделал несколько ошибок, используя
Present Times. Помогите ему
обнаружить их.

1. — Oh, here you are, at
last! I wait for you for half an hour. What are you doing?

— I’ve been shopping. I’ve
bought a new hat. Do you like it? I’m tired. I walk round the shops
for nearly four hours.

2. — What have you been
looking for?

— My keys.

— As a rule, you are carring
them in your coat pocket.

— That’s right, but they are
not there.

— Oh, here they are. They
are lying under your gloves all the time.

*7.3.7. Скажите
по-английски:

1. Послушай! Анна
поет в соседней комнате. Она поет очень
хорошо. Она учится в консерватории уже
3 года. 2. Что вы пишете? — Я пишу письмо
своей сестре. Мы часто пишем письма друг
другу. Сейчас она работает над своей
книгой. Она работает над ней уже несколько
месяцев. 3. Что ты сейчас делаешь? — Я
готовлюсь к семинару по истории
госу­дарства и права. — По-моему, ты
готовишься уже давно. — Да, этот семинар
очень трудный. Я готовлюсь уже несколько
часов. — Но обычно ты быстро готовишься.
— Да, а вот к этому семинару я готовлюсь
с трех часов.

7.3.8. Ваши друзья
говорят о вещах, в которых, как вы думаете,
вы разбираетесь лучше. Выскажите
им свое
мнение.

Model: A. The film…
is very interesting.

В.
But the film… is more interesting.

C. And the film… is
the most interesting.

1. the book
is good; 2. jazz-band is famous; 3. our hostel is beautiful: 4. this
subject is interesting. 5. this man is tall; 6. our university
is old.

7.3.9. Предположим,
вы берете интервью у знаменитого актера
(писателя, спортсмена). Постарайтесь
использовать в своих вопросах степени
сравнения.

Model: What was the
most important event in your life?, etc.

7.3.10. Машинистка
пропустила несколько слов в сле­дующих
предложениях. Пожалуйста,
воспол­ните
пробелы, используя
слова в
скобках.

1. The House of Commons … an
important bill.

2. Each member … for the
proposal.

3. Everybody demanded … for
this state.

4. It was time…

5. He was elected … at the
meeting.

(independence, to preside,
voted, to accept, to send, occasion, to act)

7.3.11. Что-то
случилось с этими предложениями: все
слова поменялись местами. Поставьте
их в
правильном порядке.

1. carefully acted very the
Prime Minister.

2. member a vote the House of
Commons in has each.

3. the young struggles its for
independence state.

4. presides the House of
Commons the Speaker in.

7.3.12. Хорошо ли
вы помните текст этого урока? Можете вы
закончить следующие предложения в
соответствии с текстом, но не глядя в
него?

1. Members of the House of
Commons have to sit in the gangways because…

2. When Black Rod arrives to
the door of the House of Commons it is banged into his face
because…

3. The Speaker struggles when
he is going to his great chair because…

4. The Speaker has the casting
vote when…

*7.3.13. Вашему
другу нужно пересказать текст этого
урока, но одному ему не справиться.
Ответьте на
его вопросы:
этим вы ему
поможете.

1. Who has reserved seats in
the Parliament?

2. Have the ministers right
for reserved seats?

3. Who opens the session of
the Parliament?

4. Where does the Queen send
Black Rod?

5. Do the members of the House
of Commons follow Black Rod?

6. Why were the men afraid to
become Speak­er?

7. What is the business of the
Speaker nowa days?

8. Why do the members stand up
and try «to catch the Speaker’s eye»?

*7.3.14. Предположим,
что вы — а) член британского парламента
и выступаете перед группой иностранных
студентов, рассказывая им о парламентской
процедуре; б) Джон Кинг и пытаетесь
вспомнить, что ваш отец говорил вам о
парламенте и его работе.

* 7.3.15. Скажите
по-английски:

1. Премьер-министр
действовал согласно правилам парламентской
процедуры. 2. Оп­позиция боролась за
право послать своих представителей на
эту сессию. 3. Королева прибыла, чтобы
произнести тронную речь. 4. Лидер оппозиции
и премьер-министр об­суждают этот
вопрос с самого утра.


3

Автор сделал несколько ошибок, используя Present Times. Помогите ему обнаружить их.
— What have you been looking for?
— My keys.
— As a rule, you are carring them in your coat pocket.
— That’s right, but they are not there.
— Oh, here they are. They are lying under your gloves all the time.

1 ответ:



0



0

— What are you looking for?
— My keys.
— As a rule, you carry them in your coat pocket.
— That’s right, but they are not there.
— Oh, here they are. They have been lying under your gloves all the time.

Читайте также

E.S.B. самое большое здание в Нью-Йорке. Оно 443 м в высоту и включает в себя 103 этажа.Здание было построено в 1930 и заняло  1год и 45 дней,чтобы построить его. ESB одно из самых больший офисных мест в мире,но оно так же включает в себя много магазинов и ресторан внутри.
У E.S.B. есть 73 быстрых/скоростных лифта. Самый быстрый из них может достичь до 80 этажа с земли (0го этажа) только за 45 сек! Если ты выберешь пойти пешком до самого верха,тебе придется подняться вверх по 1860и ступенькам (дословно).
В E.S.B многие посетители идут сразу на (observatory не помню) на 86 этаже. Вид замечательный. В чистую (хорошую) погоду ты можешь увидеть все в радиусе нескольких миль (дословно) Смотря на здание на расстоянии тоже довольно хорошо. Верхние/последние этажи украшены красивыми лампами. Эти лампы меняют цвет каждый день. Смотря на причину(?) здание может быть белым.зеленым,синим,фиолетовым,красным или оранжевым. 

Если вы когда-нибудь будите в Нью-Йорке не забудьте посетить здание E.S.B.  Оно предлагает самый лучший вид на Нью-Йорк и одно из самый исторических зданий. 

Фухххх

Объяснение:

Ошибки:

5. relaxеs

8. uses

10. listens

It is a fox. It is red. It is not big, but fast. Fox is a wild animal.I t lives in the forests, Sometimes foxes eat smaller animals/ It is dangerous animal.

1. She will read about the native people of America. (b)
2. Will dance he come the the party? (e)
3. Shall I open the window? (f)
4. They will at the concert. (c)
5. Many children will depend on their parents. (d)
6. We will collect thematic stamps. (a)

Крокодила нарисовать легко. Тело из прямоугольника. Лицо и хвост из треугольника. Глаза из кружочков.(
Crocodile draw easily. The body of the rectangle. The face and tail of a triangle. Eyes of circles.)

OBRAZOVALKA.COM

OBRAZOVALKA.COM — образовательный портал
Наш сайт это площадка для образовательных консультаций, вопросов и ответов для школьников и студентов .

  • Наша доска вопросов и ответов в первую очередь ориентирована на школьников и студентов из России и стран СНГ, а также носителей русского языка в других странах.
  • Для посетителей из стран СНГ есть возможно задать вопросы по таким предметам как Украинский язык, Белорусский язык, Казакхский язык, Узбекский язык, Кыргызский язык.
  • На вопросы могут отвечать также любые пользователи, в том числе и педагоги.


    Консультацию по вопросам и домашним заданиям может получить любой школьник или студент.

  • Автор сатирически изображает образы помещиков найти ошибку
  • Автор рисует образ речевая ошибка
  • Автор работы не приводит никаких обоснований для своих выводов ошибки
  • Автор пытается сказать тип ошибки
  • Автор противопоставляет настоящую дружбу к предательству ошибка