|
#1 |
Иногда заходит
Регистрация: 24.10.2014 Сообщений: 186 Адрес: Москва Сказал(а) спасибо: 7 Поблагодарили 6 раз(а) в 5 сообщениях
|
Вообщем Кай турбоС А ещё + не знаю придавать этому значение или нет, но напрягает. Свет трясется, то есть светит но будто трясется.
Последний раз редактировалось Gertsog; 26.01.2015 в 13:33.
|
|
|
|
#2 |
Иногда заходит
Регистрация: 26.12.2014 Сообщений: 147 Адрес: москва Сказал(а) спасибо: 27 Поблагодарили 10 раз(а) в 10 сообщениях
|
Начни с проверки аккумулятора. При слабом заряде акуума первым делом выдает эту ошибку. |
|
|
|
#3 |
||||||
Иногда выходит
Регистрация: 07.09.2013 Сообщений: 837 Адрес: S-Peterburg Сказал(а) спасибо: 72 Поблагодарили 194 раз(а) в 150 сообщениях
|
лампочки на подходе
__________________ |
||||||
|
|
|
#4 |
||||||
Иногда заходит
Регистрация: 26.12.2014 Сообщений: 147 Адрес: москва Сказал(а) спасибо: 27 Поблагодарили 10 раз(а) в 10 сообщениях
|
или при прошлой смене ламп — контактные защелки повредили, они там очень хрупкие. |
||||||
|
|
|
#5 |
Завсегдатай клуба
Регистрация: 26.03.2012 Сообщений: 211 Адрес: Санкт-Петербург Сказал(а) спасибо: 117 Поблагодарили 20 раз(а) в 18 сообщениях
|
раздатка регулируется с рычажка? у меня горела, когда коса на днище сгнила. может там пониженная сама включается и не комфортно ехать? )) |
|
|
|
#6 |
||||||
Иногда заходит
Регистрация: 24.10.2014 Сообщений: 186 Адрес: Москва Сказал(а) спасибо: 7 Поблагодарили 6 раз(а) в 5 сообщениях
|
регулируется, но то ли я не понимаю как её регулировать) то ли она не работает потому что когда я трогаю рычажок, нечего не происходит не как не реагирует.) аккумулятор проверю спасибо))
Последний раз редактировалось Gertsog; 26.01.2015 в 15:55.
|
||||||
|
|
|
#7 |
Иногда заходит
Регистрация: 26.12.2014 Сообщений: 147 Адрес: москва Сказал(а) спасибо: 27 Поблагодарили 10 раз(а) в 10 сообщениях
|
Переключение необходимо производить в положении акпп «N» |
|
|
|
#8 |
||||||
Иногда заходит
Регистрация: 24.10.2014 Сообщений: 186 Адрес: Москва Сказал(а) спасибо: 7 Поблагодарили 6 раз(а) в 5 сообщениях
|
и что далее делать? что бы не было этих стуков и ошибки? |
||||||
|
|
|
#9 |
Porsche-монстр
Регистрация: 17.07.2013 Сообщений: 10,528 Адрес: Москва Сказал(а) спасибо: 280 Поблагодарили 1,010 раз(а) в 902 сообщениях
|
Нужно сделать диагностику. Пусть проверят аккумулятор, блок управления и сервопривод раздатки. |
|
|
|
#10 |
||||||
Иногда заходит
Регистрация: 24.10.2014 Сообщений: 186 Адрес: Москва Сказал(а) спасибо: 7 Поблагодарили 6 раз(а) в 5 сообщениях
|
понял, спасибо Gertsog добавил 26.01.2015 в 20:55 Gertsog добавил 26.01.2015 в 20:58
Последний раз редактировалось Gertsog; 26.01.2015 в 21:58. Причина: Добавлено сообщение
|
||||||
|
|
Пользователь сказал cпасибо: |
Народ всем привет опишу проблему.
На приборке загорается service 4 wheel drive
Все режимы переключаются ошибка стирается во всех режимах кроме заднего привода.
Поиском по гуглу очень много тем ведет сюда но там речь про энкодер и более старые года
на этой тахо датчик положения не энкодер
Трех контактный плюс минус и выход
Померил вольтаж на сигнальном проводе в разных режимах:
2.73в — 2wd
3.64в — auto
4.03в — полный
1.26в — полный с понижайкой
Не могу найти ни информации, ни электросхем.
Почитав темы предполагаю либо не принимает нужное положение либо не доходят вольты до мозга раздатки
но я не знаю ни где он ни распиновки
Добрался до блока управления раздаткой он под рулем
Над рычажком ручника
На сигнальном проводе напряжение в режиме 2wd точно такое же
2.73в — 2wd
3.64в — auto
3.9в — полный (это чутка отличается)
1.26в — полный с понижайкой
Может вообще не туда копаю?
А так же заметил забавный глюк если машину запускать с автозапуска приходишь в авто приборка не горит. После этого ошибка не загорается а так же последующие 4-5 запусков не загорается а потом снова загорается
Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы писать комментарии, задавать вопросы и участвовать в обсуждении.
30.05.2016, 20:27 |
#1 |
Жак |
добрый вечер появляется ошибка (Four-wheel drive system faulty) на скорости свыше 110 км потом если остановлюсь заглушу машину ошибка не загорается, или если поставлю кондер на всю она появляется, по городу езжу норм как на трассу появляется |
30.05.2016, 20:31 |
#2 |
Владимир Маркин
|
Сообщение от Жак добрый вечер Добрый вечер. Сообщение от Жак появляется ошибка (Four-wheel drive system faulty) на скорости свыше 110 км потом если остановлюсь заглушу машину ошибка не загорается, или если поставлю кондер на всю она появляется, по городу езжу норм как на трассу появляется https://forum.cayservice.ru/showthread.php?t=958 |
30.05.2016, 20:44 |
#3 |
Жак |
там немного другая проблема кажется, у меня она тухнет, потом загорается не всегда, когда даже не еду просто стою поставлю кондер она загорается |
30.05.2016, 20:50 |
#4 |
Владимир Маркин
|
Сообщение от Жак там немного другая проблема кажется, у меня она тухнет, потом загорается не всегда, когда даже не еду просто стою поставлю кондер она загорается Какие работы (проверки) сделаны по существу этой неисправности? |
30.05.2016, 20:58 |
#5 |
Жак |
пока вообще не чего не делал, ни куда не ездил Добавлено через 2 минуты |
30.05.2016, 21:39 |
#6 |
Владимир Маркин
|
Сообщение от Жак с чего начать, с акумулятора? Нужен номер ошибки в самом блоке управления раздаточной коробки. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 — 2023, vBulletin Solutions, Inc. Перевод: zCarot
Все права на материалы, находящиеся на сайте, охраняются в соответствии с законодательством РФ.
При любом использовании материалов сайта, письменное согласие обязательно.
Торговые марки, логотипы и марки услуг, размещенные на данном сайте, являются собственностью их владельцев.
CayService.ru не связан с Porsche AG или PCNA. ©2023 CayService.ru. Все права защищены.
В этом видео мы вам расскажем о типичной проблеме с топливным насосом на автомобилях JEEP GRAND CHEROKEE WK2 трехлитровый дизель. Сегодня нам привезли на эвакуаторе WK2 2013 года. Машина заводится, но проехать может только несколько метров. Причину неисправности определить было несложно. При включении зажигания нет характерного звука работающего топливного насоса. Проверили питание – на разъем поступает.
Приняли решение снимать топливный бак – иначе до насоса не добраться. Для этого приходится снимать кардан, глушитель, топливный фильтр и защиты.
Конструкторы автомобиля не предусмотрели лючок в полу кузова для снятия топливного насоса без снятия бака, как это сделано на многих других автомобилях.
А вот и виновник торжества.
В разъеме проводки и на самом топливном насосе один контакт выгорел полностью. Контакты со временем окисляются, начинают греться, теряют пружинные свойства и начинают подгорать. Корпус разъема тоже обгорел.
Давайте заглянем внутрь разъема – от контактов просто ничего не осталось.
А вот новый насос. Производители, видимо зная об этой проблеме, изменили конструкцию топливного насоса. Теперь разъем между насосом и проводкой отсутствует. Провода напрямую припаяны к насосу. Такая конструкция значительно надежней и безопасней.
Ставим новый топливный насос, и собираем автомобиль.
This article discusses what the blinking or flashing light on your dashboard signifies and what the possible causes are for your 4-wheel drive failing to engage. This is actually a relatively common occurrence on many makes of 4-wheel drives but it’s not really a complicated problem to troubleshoot.
So what does that 4-wheel drive indicator blinking/flashing on your dashboard mean? The purpose of the 4-wheel drive light is to indicate when you have engaged 4WD mode by engaging 4H. When the light flashes continuously for more than 30 seconds it signifies there is a problem somewhere on your drivetrain system and that 4WD has not engaged properly. Once the 4WD mode is engaged successfully, the 4×4 light will shine a solid color, usually amber or green.
Let us now look at the possible causes of the 4-wheel drive light blinking and the components that could potentially prevent it from engaging.
Why My 4-Wheel Drive light blinks but won’t Engage
First, let me relate a quick personal experience. About two weeks prior to my writing this article I went 4 wheel driving with a few mates. Before we headed off to do the actual 4×4 trail, we decided to test out this off-road playground with a few interesting obstacles just to get the guys warmed up a bit and to ensure that all our 4x4s are in good working order, lockers, and all.
Everything was going fine until one mate’s very capable 4×4 failed to clear an obstacle that I had cruised over with ease. Now, the reason I thought this was odd was that his 4WD was well-kitted with a full suspension, tires, lockers, etc. A very capable rig.
He then signaled to me to come have a look since his truck was behaving rather strangely. Low and behold the 4-wheel drive light was just flashing on his dashboard. What was wrong? His 4WD failed to engage properly! But why?
Let’s look at a few of the usual suspects.
The Actuator
If you have an older model 4-wheel drive that still has the short-ratio gear shifter, usually positioned right next to the main gear lever of a manual or the shifter of an automatic. The function of the short lever was to engage 4WD 4H mode as well as 4-Lo. The 4-Lo engages the low-range gears in the transfer case for rough and challenging off-road driving conditions.
Fast forward a few decades and, enter the Actuator. The actuator is a component found mostly on modern four-wheel drives and is designed to electronically engage 4 wheel drive. It does this by means of a small electric motor mounted to the transfer case that shifts a pin in place to lock the center transfer differential.
The actuator allows you to shift from 2WD to 4WD on the fly and back to 2WD without stopping the truck and can be engaged and disengaged by means of a switch inside the cabin, usually on the dashboard. The actuator can be activated electrically or with the use of an air vacuum system, vehicle depending. The beauty of this device is that negates the need for the driver to stop the vehicle, having to get out, to manually engage the vehicle into four-wheel mode by locking wheel hubs. Hooray for technology!!!!
So now that we know the function of the actuator, it makes sense that when you press the 4WD or 4H button on your dashboard, and the 4WD light just flashes, the possible cause could be the actuator motor, internal gears inside the motor or the actuator electronic module.
The Rear Diff Locker
This is another culprit that could result in a flashing 4WD locker signal on the dashboard. This signal might be flashing red in color instead of solid orange/amber. This happens when you are in 4WD 4Lo (Low range) mode and you want to engage the front or rear diff locker. These diff lockers use a type of electric actuator/motor to engage the locker inside the differential. Front and rear lockers should only be used under very challenging off-road situations where you require maximum traction and torque on as many wheels as possible.
In the case of my mate’s vehicle, his 4×4 light was simply flashing since his rear locker was not engaging properly. I asked him if I could drive to have a look at what was wrong. I reversed a bit, and moved forward a bit but still no solid light. I disengaged the switch and tried a few more times. Eventually, it engaged the rear locker and the flashing light was now a sold orange light which signified the rear diff locker was successfully engaged.
So this could be a second possible culprit as to why you are seeing a 4WD light blinking on your dashboard. Sometimes the electric locker motor gets jammed due to grime, mud, or lack of lubrication and it takes longer than usual to engage. Try driving forward and backing up a few times to assist it to activate. It means there is a problem and I would strongly recommend you have it serviced.
What does the 4WD light on the Dashboard signal?
So we’ve established
that it could signal one of two possible causes:
- Your 4WD actuator is faulty
- Your rear/front diff locker failed to engage
Remember, the rear diff lock scenario is only applicable if you are already in 4WD 4Lo mode and you attempted to activate the rear locker resulting in the diff lock light to start blinking continually.
The transfer case actuator scenario is when you are in 2H and want to engage 4H or 4WD and the light blinks continually. So you’re having trouble engaging 4WD from 2WD mode.
Let’s now look at
other reasons why your 4WD fails to engage.
The Transfer case
The transfer case could pose another reason why your 4-wheel drive fails to engage. This could be due to the vehicle not coming to a complete stop to allow it to engage. This is because the splined pin and gears of the actuator need to align 100% with the gears inside the transfer case. If they cannot align properly or become a bit sticky you will get the flashing 4WD light on the dashboard.
Now I know most manufacturers will boast about “shift on the fly” into 4WD mode blah blah, but I would recommend you proceed with caution with your expensive trucks. It takes only a few seconds to stop the vehicle if the 4WD is not engaging, make sure you are in neutral and allow for up to 15 seconds for it to engage, then you may proceed safely in 4WD.
Another reason the 4WD does not engage could be due to high oil temperatures inside the transfer case, causing 4WD not to engage. This could be caused by a heavy load on the box for extended periods. Possible scenarios could be any of the following:
- Towing a heavy trailer or boat on thick beach sand
- Heavy off-roading for extended periods
- Pulling a heavy boat
Any scenario where you are in 4-wheel drive and the vehicle is under constant load for a long period.
Faulty Signals
A fourth and final reason why your 4-wheel drive light is flashing and 4WD fails to engage could be due to a faulty signal. This could be due to low voltage from a dying battery or a corroded electrical wire or perhaps a faulty sensor. Could also be a faulty switch on the dash or a blown fuse. These are possible culprits of a modern 4-wheel drive system:
- Failed Actuator
- Dirty actuator connector
- Low Battery voltage
- Corroded electrical wire
- Faulty sensor
- Faulty dashboard switch
- Blown fuse
Next, let’s look at a few real-world scenarios with vehicle-specific solutions.
4 Wheel Drive light Flashing on your
Chevy?
The next extract is from gm-trucks.com where the user describes exactly what we’ve been discussing.
User Experience
I have a 1996 GMC 1500 Sierra 4 x 4 Pickup with the push button 4 wheel drive. When I push the 4 wheel high or 4 wheel low button the light on the switch just blinks. It is not going into 4 wheel drive. Where do I start looking for the problem? I don’t want to just start swapping parts. Thanks,
gm-trucks.com
Possible Fault-finding Solution:
- Leave the ignition on.
- Make sure the transfer case is in 2Hi
- Make sure the transmission is in Neutral
- Check if the front driveshaft can rotate. It should be able to rotate in 2H
- Engage 4H
- Check if you can rotate the front driveshaft. It should not be able to rotate
- Leave the transfer case in 4Hi and jack up the right front tire.
- The front right tire should be able to rotate.
- Next, Switch off the engine.
- Disconnect the 2 wires that plug into the actuator motor
- Spray the connector with a dielectric spray and reconnect the wires back up.
- Get somebody to turn the ignition on and select 4WD.
- If the actuator does not move, it’s dead.
- Test for voltage at the wires. If you have voltage, and the actuator has failed
Follow this simple procedure to isolate the actuator problem. Next, let’s look at an example of 4WD flashing on a Dodge Ram.
4 Wheel Drive Flashing on your Dodge Ram?
The following is an
extract taken from dodgeforum.com where a user complains about his 2011 dodge
ram 4WD light flashing without engaging 4WD.
User Experience
My 4wd light flashes and won’t stay constant lit. Seems as though the 4wd is engaged. Anybody know anything about this? It is a 2011 Ram. Thanks
dodgeforum.com
Possible Solution:
The Dodge Owner’s Manual explains the shifting procedure and gives specific instructions on how to do it. It mentions the following:
- The transfer case neutral position needs to be selected before you attempt to engage 4WD.
- The selected position indicator light will flash until the transfer case completes the shift.
- When the shift is complete, the indicator light for the selected position will stop flashing and remain ON.
- If any of the shift conditions are not met, the indicator position light will continue to flash.
- You cannot be in gear for it to work.
- If you don’t shift it into neutral, the 4wd light will continue to flash and won’t get into gear.
Seems to be a common occurrence on these trucks. Dodge dealers recommend engaging 4-lo, then back in 2-wheel drive, then back in 4-wheel drive hi (4H). This sequence apparently resolves the problem. Could be a faulty sensor causing the 4WD not to engage. Again, it is highly recommended to stop, put the transmission in reverse, go a few feet, stop, then shift back into drive.
4 Wheel Drive Flashing on your Jeep
Liberty?
So you might have a Jeep Liberty with 2H, 4H, and 4Lo settings. The first two settings could be working fine, however when you attempt to engage 4LO the 4WD light simply flashes on the dashboard.
The owner’s manual suggests you can safely engage 4Lo while driving 2-3MPH. Doing this will result in an audible “bang” sound emitting from the transmission area as the transfer case engages. If you are driving above 5mph the transfer case cannot engage. It is highly recommended to bring your Liberty to a complete stop, place the transmission in neutral and then engage 4Lo.
Liberty drivers have expressed trying to engage 4Lo while rolling at 2-3 mph as the manual says you can. Many have reported hearing a big “clunk” or “bang” noise when 4lo engages while rolling, but no metal clunk sound when bringing the vehicle to a complete stop first and engaging neutral before engaging 4Lo.
I cannot stress this enough, read the owner’s manual for the specific selection instructions. In the instance when the manual states you can select under 5mph, it is always safer to make sure the vehicle is stationary first before you engage 4Lo. This is to allow the teeth on the spline that engages the low-range gears inside the transfer case to line up properly first. Better safe than sorry.
Conclusion
There could be multiple reasons why the 4WD light on your dashboard is blinking and not engaging properly. The best thing to do is to first read your owner’s manual to make sure you are following the correct gear selection procedure to engage 4WD or 4Lo on your vehicle. If your sequence is correct and the light keeps flashing, you need to use the process of elimination.
Start with the smaller, cheaper items first like the 4×4 dashboard switch. Make sure that’s not faulty. Next, check for any obvious loose wires underneath the vehicle. Next, have a look at your actuator module. Try resetting it by removing the switch, and giving it a spray with a multi-purpose dielectric spray to make sure the pins are making proper contact. That is usually the culprit in many instances. Sometimes it just needs a good cleaning and service. Otherwise, if the actuator has failed, it will need replacement. The worst-case scenario is the teeth on the spline that engages 4WD in the transfer box have missing teeth or the gears are failing to align, meaning the box needs to be removed and repaired.