Ncs expert ошибка coapi 1020

Thread: NCS Expert Coding Issue (COAPI-2041)

Thread Tools

NCS Expert Coding Issue (COAPI-2041)

Hope someone could help. I have a 2009 E87 that I have been able to code successfully with NCS Expert in the past. Unfortunately the FRM module fried one day and the service shop replaced it with a new part. To make it work they had to program the car. That bounced up the I-level to E89X-18-07-520 (factory E89X-09-09-516). I assume some modules also got updated software.

My issue is that when I try to execute Read ECU or CODIERDATEN_LESEN for NFRM NCS Expert complains that COAPI-2041: Wrong ECU coding index A_PL2FRX: CODIERINDEX = 33h FRM2_E89.C08: CODIERINDEX = 08. I believe the car did not have index 08 in the past either since looking at my backup files the car used to have FRM3_E89.C32 when exported from NCS Expert.

Do I have wrong settings in my NCS Expert or do I need to get new daten files somewhere? Or how can I overcome this issue?

Then I do have another question as well. When I look at the ECU module details in ISTA, the Encoding Index does tie back to NCS Expert index once the ECU is read for some modules but not all. Should those be the same? Like for KOMBI ISTA shows encoding index 8 and NCS Expert pulls KMBI_PL2.C08 as well. Can I use this to determine if the module got flashed at the service? Or are these something completely different things.

Any help would be appreciated. would like to get some of my changes back.

I would start with looking for the newest possible FRM3_E89.C** coding file, which should be a fairly easy starting point, and then use Tool Set and the FRM3.prg, to look for the date of the last flash-programming session. The module is responding to diagnostic requests, so I would imagine it’s an NCS file issue.

Источник

Error in cabd look at cabi err and error log coapi 2041

Previously I had a module with corrupted EEPROM.

I have repaired the EEPROM using XPROG software and when installed back to the car, it started working.

So I wanted to:
Update with WINKFP + Change VIN.
VO Code
Default code to the car.

I have updated with WINKFP sucessfuly and VIN has been changed.
I went into NCS EXPERT and tried to read FRM module but it throws error:

Error in CABD!Look at CABI.ERR and ERROR.LOG

COAPI-2041: Falscher SG-Codierindex A_PL2FRX: CODIERINDER = 33h
FRMFA.C09: CODIERINDEX = 09
COAPI-2041: Falscher SG-Codierindex CODIERDATEN_LESEN

What could be the cause?

How would I do that without first reading FRM in NCS expert? Or am I confusing myself?

Is this correct steps I should do after WINKFP update:
NCS Expert using Expert Mode
1. Make sure the connection is good and that you have changed VIN prior to this step.
2. Load NCS expert using “Expertmode”.
3. F1
4. F3
5. Select chassis
6. Select module CAS (or other if other contains correct VO).
7. F2 (Enter FA)
8. Select chassis and enter VIN
9. Add the required VO’s and change date if required.
a. To change date, first delete it and add the required data e.g. #0409
10. Once done editing VO’s, select OK.
11. F6
12. Back
13. F4 and choose CAS.
14. F2 – change job to FA_WRITE or CODIEREN.
15. F3-execute the job.

Also, does FSW_PSW manipulation should be enabled?

Источник

Error in cabd look at cabi err and error log coapi 2041

в меню есть 2 опции но я не понимаю какая из них что делает

а по поводу обхода, просто снять електро привод и руками отмотать тормоза ?

Для того, кто НЕ слышал про существование ASAP, ты молодец. ну а кто форум не читал — вАще бог :facepalm:

Как в СА говорили: не доходит через голову — дойдет через руки и ноги :bad:

Удалось там докопаться до истины и победить данную проблему?

Столкнулся с аналогичной проблемой на E39 ’01 года, поставил светодиодную подсветку в номер.
По гуляющему в инете описанию по кодированию, параметров:
KALTUEBERWACHUNG_KZL-освещение номерного знака справа
KALTUEBERWACHUNG_KZL_LI — освещение номерного знака слева
в своём блоке LCM не обнаружил, у меня он LCM.C18
=======
рекомендованные
KENNZEICHENLI_PRUEF = ПРОВЕРКА подсветки номера сзади
FEHLER_KENNZ_LICHT = вывод сообщение о неисправности на приборку
отключают только вывод ошибки на приборку, а диоды в подсветке всё равно противно мерцают.
Какие ещё варианты возможны? Или мутить с конденсатором?

И никто (из знающих!) не будет. либо вкрячивай ручную регулировку, либо смирись.

Вот тут есть один «пользователь», так он тебе распишет на пару страниц, что надо изучать матчасть. и ведь будет прав, сам того не желая :biggrin1:

Copyright ©2000 — 2023, Jelsoft Enterprises Ltd.

Источник

Thread: NCS Expert error: «Error in CABD!»

Thread Tools

NCS Expert error: «Error in CABD!»

I’m trying to change the Daytime Running Lights setting to Active on my 2004 E60. So I went through the following steps:

  • Hooked up my car using the modified VAGCOM cable to my laptop
  • Started NCS Expert, used the «ZCS/FA f. ECU» button and it read my VIN and info from the car.
  • Clicked back, NCS thought about it a while and created the FSW_PSW file.
  • Made a backup of the WORK folder
  • Copied FSW_PSW to FSW_PSW.MAN and changed DAY_RUN_LIGHT to aktiv.
  • Selected Process ECU
  • Selected the CAS ECU
  • Jobname is set to SG_CODIEREN and shows CAS2.C05, A_E65CAS.IPO, CAS.PRG
  • Clicked «Execute Job.»
  • NCS worked for a while and then came back with an error message: «Error in CABD! Look at CABI.ERR and ERROR.LOG! COAPI-1043: error during processing CBD-file CAS2.C05»

I don’t know where CABI.ERR is but I found ERROR.LOG and I believe this is the section in question:

ERROR! Modul: CDH.C, Proc: CDHGetNettoDataFromCbd, LineNr: 01, ErrorNr: 1043

COAPI-1042: error during processing CBD-file
CAS2.C05

>> ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 1043
SG_CODIEREN

Prior to attempting this, I updated my E60 files from Progman SSS v32. I ran laden.bat in the sp-daten-e60daten folder. Just to see if maybe it did apply the setting anyway, I re-ran the ZCS/FA f. ECU button but DAY_RUN_LIGHT still shows as nicht_aktiv.

I think that covers it. Any ideas?

Источник

Thread: NCS Dummy — Taking the expert out of NCS Expert

Thread Tools


[ 1995 Alpine White Coupe M3 Track Build | 1997 Techno Violet M3/4/5 | 2000 Imola Red M5 DINAN S1 | 2001 Phoenix Yellow M3 | 2009 Blue Water 335d ]

I still need to run NCS Expert to export the settings to the modules right? just double checking, making sure am not missing something =)

Correct. NCS Dummy is just a data interpreter for the module dumps.

Thanks for the confirmation!

One more question that I have seen the answer too before but can’t seem to find the post again, I been searching for about 2 hours no with no luck. so please excuse my ignorance.

Where do I find out what module# I have? if someone could provide the link to the thread that explains the steps I would be very appreciated.

If my memory serves me right it was something with SSS or something?

I use INPA 3x. Shift-F8 Special test, Quick Ident. And save it as a PDF.

But Im sure there are other ways. you can do it module by module in INPA as well.

I use INPA 3x. Shift-F8 Special test, Quick Ident. And save it as a PDF.

But Im sure there are other ways. you can do it module by module in INPA as well.

you sir rock, thanks

Are there any instructions on how to get the trace editor tab? I have searched but no luck..

haurelio: The trace editor is only available when you have a trace file loaded.

All I can say is WOW!

This is some amazing work and its truly appreciated that you did this for the community.

Im new here, and greatly appreciate the simplicity this provides!

now to order me a cable and start coding!

thank you for your reply and excuse my ignorance, But how do you load a trace file?

haurelio: First you must fetch a trace file from the car with NCS Expert. For instructions on how to do that, refer to chapter Reading «FSW_PSW.TRC» and «NETTODAT.TRC» trace files with NCS Expert in the topic start. Once you have the trace file, select the appropriate chassis and module in NCS Dummy (or rename the trace file to a «chassis-module-filename.trc» structure, like «E31-GM2.C25-FSW_PSW.TRC» to automatically select chassis and module) and load the tracefile in the «FSW/PSW or Nettodata trace» input box. You can either drag-and-drop the trace file over that input box or use the «Browse. » button to navigate to the trace file. After the trace file was successfully loaded the «Trace Editor» tab page appears.

thank you revtor. Finally was able to use it.. great piece of software.

I have an M3 KMB_E36.C27 and want to change the endvalues of RPM and Speed.

In KMB_E36.C27 it isn’t possible, in . C25 its possible.

Hope someone can help.

Last edited by Rockiii; 10-18-2012 at 04:26 PM .

Rockiii: Exactly what is the problem? Do you get an error message? Please be elaborate.

The Problem is, i can’t chance the value in c27.
Its not shown.
In c25 it would work.

Is it possible via disassembly and reassembly to put this values from c25 to c27?

I only need to chande the
«DZM-Skala Endwert»

Function keyword «DZM_SKALA_ENDWERT» exists in both «KMB_E36.C25» and «KMB_E36.C27» so there’s no need to use disassembly. If you mean the function is not shown in the NCS Dummy Trace Editor that’s probably because you started from a FSW/PSW trace file and the module has a custom value stored for that specific function. FSW/PSW trace files cannot represent custom values and NCS Expert simply omits these functions from the trace file. NCS Dummy cannot recover what is not included.

Solution? Don’t load the «FSW_PSW.TRC» trace file in NCS Dummy but the «NETTODAT.TRC» file. Nettodata trace files contain a lot more information than FSW/PSW trace files.

If you want to use custom values for «DZM_SKALA_ENDWERT» you will have to use disassembly of course.

Ok! Thanks so far. I will try this tomorrow.

Tried it today, it doesn’t work. I couldn’t find the DZM_SKALA_ENDWERT.

Also the Speedometer

Rockiii: Please post your «FSW_PSW.TRC» and «NETTODAT.TRC» trace files.

Hello,
I have little problem I do the steps with creating the FSW_PSW.MAN but I stil have this problem
COAPI-1020: Datei konnte nicht zum lesen geoeffnet werden
C:NCSEXPERBINsgfam.dat

Please i need help if someone know from where is this problem

kolbo: I think your NCS Expert installation is broken. You are probably missing files like «E36SGFAM.DAT» in the «NCSEXPERDATENE36» folder.

Thank you for quick replay Revtor.
I checked and your absolutely right I was missing all files. I reinstall Ncs and now seem that everything is OK.

Thanks for this excellent software. If you are still looking, attached are the files from a US model R52 cooper S vert 2007 w/xenons, HK (with DSP) US model passenger seat ‘digital scales’ and PDC. The KOMBI threw an error during the read with NCS expert.

Joylove: Thanks a lot for the trace files, Joylove. Much appreciated!

NCS Expert help, R52 KMB read/write error COAPI-2041: wrong ecu coding index

Asking this in here because a few experts might have this thread on subscribe.

I’m trying to use NCS expert to read and code a 2007 R52 Cooper S Kombi. All other modules work well using R50 daten, I don’t see R52 daten.

When I try to read the KOMBI the FSW_PSW.trc is created but NCS expert throws a fault:

>> ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2041
CODIERDATEN_LESEN

ERROR! Modul: CDH.C, Proc: CDHCheckIdent, LineNr: 03, ErrorNr: 2041
COAPI-2041: wrong ecu coding index
A_KMBR50: CODIERINDEX = 11h
KMB_R50.C06: CODIERINDEX = 06

NCS Expert selects the files KMB_R50.C06, A_KMBR50.IPO, KOMBII50F.PRG.

And when I try to open the KMB trace file with NCS dummy I get

Although I don’t need NCS Dummy to make the seatbelt chime change, I thought it’s error might be relevant to the NCS Expert issue.

Does anyone recognise this NCS Expert issue and know a fix please? Thanks :

Источник

Adblock
detector

Часовой пояс GMT +3, время: 01:32 .

Step 1 – Solve Ncs Expert Error 1020

Is Ncs Expert Error 1020 appearing? Would you like to safely and quickly eliminate Ncs Expert Error which additionally can lead to a blue screen of death?

When you manually edit your Windows Registry trying to take away the invalid ncs expert error in cabd keys you’re taking a authentic chance. Unless you’ve got been adequately trained and experienced you’re in danger of disabling your computer system from working at all. You could bring about irreversible injury to your whole operating system. As very little as just 1 misplaced comma can preserve your Pc from even booting every one of the way by!

Troubleshooting ncs expert download Windows XP, Vista, 7, 8 & 10

Simply because this chance is so higher, we hugely suggest that you make use of a trusted registry cleaner plan like CCleaner (Microsoft Gold Partner Licensed). This system will scan and then fix any Ncs Expert Error 1020 complications.

Registry cleaners automate the entire procedure of finding invalid registry entries and missing file references (including the Expert error) likewise as any broken hyperlinks inside of your registry.

Issue with ncs expert e46

Backups are made immediately prior to each and every scan providing you with the choice of undoing any changes with just one click. This protects you against doable damaging your pc. Another advantage to these registry cleaners is that repaired registry errors will strengthen the speed and performance of one’s procedure drastically.

  • http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1626508-HI-EVERYONE!-New-to-NCS-coding-PLEASE-HELP-ME
  • http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatforum/topic300654_Ncs_Expert_Fehler_coapi-1020_Baureihenuebergreifendes.html
  • http://www.zhpmafia.com/forums/showthread.php?3073-DIY-How-to-load-up-NCSEXPERT
  • http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=618647&page=7

Cautionary Note: Yet again, for those who are not an state-of-the-art consumer it’s very encouraged that you simply refrain from editing your Windows Registry manually. If you make even the smallest error within the Registry Editor it can result in you some serious issues that may even call for a brand new set up of Windows. Not all difficulties attributable to incorrect Registry Editor use are solvable.

Fixed: ncs expert cable

Symptoms of Ncs Expert Error 1020
“Ncs Expert Error 1020” appears and crashes the energetic method window.
Your Personal computer routinely crashes with Ncs Expert Error 1020 when running the exact same system.
“Ncs Expert Error 1020” is shown.
Windows operates sluggishly and responds little by little to mouse or keyboard input.
Your computer periodically “freezes” for the number of seconds in a time.

Will cause of Ncs Expert Error 1020

Corrupt obtain or incomplete set up of Windows Operating System software program.

Corruption in Windows registry from a new Windows Operating System-related application adjust (install or uninstall).

Virus or malware infection which has corrupted Windows method documents or Windows Operating System-related application data files.

Another method maliciously or mistakenly deleted Windows Operating System-related files.

Mistakes this sort of as “Ncs Expert Error 1020” can be brought about by several different elements, so it really is important that you troubleshoot every of the achievable brings about to forestall it from recurring.

Simply click the beginning button.
Variety “command” inside the lookup box… Will not hit ENTER nonetheless!
Although keeping CTRL-Shift in your keyboard, hit ENTER.
You’re going to be prompted that has a authorization dialog box.
Click on Of course.
A black box will open having a blinking cursor.
Variety “regedit” and hit ENTER.
Within the Registry Editor, choose the ncs expert error in cabd connected key (eg. Windows Operating System) you wish to back again up.
Within the File menu, choose Export.
Inside the Preserve In list, pick out the folder in which you wish to save the Windows Operating System backup key.
Inside the File Title box, sort a reputation for the backup file, these types of as “Windows Operating System Backup”.
From the Export Vary box, ensure that “Selected branch” is selected.
Click on Help you save.
The file is then saved by using a .reg file extension.
You now use a backup within your ncs expert download related registry entry.

Solution to your ncs expert windows 7 problem

There are actually some manual registry editing measures that can not be talked about in this article due to the high chance involved for your laptop or computer method. If you want to understand more then check out the links below.

Additional Measures:

One. Conduct a Thorough Malware Scan

There’s a probability the Error Expert Ncs 1020 error is relevant to some variety of walware infection. These infections are malicious and ready to corrupt or damage and possibly even delete your ActiveX Control Error files. Also, it’s attainable that your Ncs Expert Error 1020 is actually connected to some element of that malicious plan itself.

2. Clean ncs expert chassis is faulty Disk Cleanup

The a lot more you employ your computer the extra it accumulates junk files. This comes from surfing, downloading packages, and any sort of usual computer system use. When you don’t clean the junk out occasionally and keep your program clean, it could turn into clogged and respond slowly. That is when you can encounter an 1020 error because of possible conflicts or from overloading your hard drive.

Once you clean up these types of files using Disk Cleanup it could not just remedy Ncs Expert Error 1020, but could also create a dramatic change in the computer’s efficiency.

Tip: While ‘Disk Cleanup’ is definitely an excellent built-in tool, it even now will not completely clean up Ncs Expert discovered on your PC. There are numerous programs like Chrome, Firefox, Microsoft Office and more, that cannot be cleaned with ‘Disk Cleanup’.

Since the Disk Cleanup on Windows has its shortcomings it is extremely encouraged that you use a specialized sort of challenging drive cleanup and privacy safety application like CCleaner. This system can clean up your full pc. If you run this plan after each day (it could be set up to run instantly) you are able to be assured that your Pc is generally clean, often operating speedy, and always absolutely free of any 1020 error associated with your temporary files.

How Disk Cleanup can help ncs dummy

1. Click your ‘Start’ Button.
2. Style ‘Command’ into your search box. (no ‘enter’ yet)
3. When holding down in your ‘CTRL-SHIFT’ important go ahead and hit ‘Enter’.
4. You will see a ‘permission dialogue’ box.
5. Click ‘Yes’
6. You will see a black box open up plus a blinking cursor.
7. Variety in ‘cleanmgr’. Hit ‘Enter’.
8. Now Disk Cleanup will start calculating the amount of occupied disk space you will be able to reclaim.
9. Now a ‘Disk Cleanup dialogue box’ seems. There will be a series of checkboxes for you personally to pick. Generally it will likely be the ‘Temporary Files’ that consider up the vast majority of your disk area.
10. Verify the boxes that you want cleaned. Click ‘OK’.

How to repair

3. System Restore can also be a worthwhile device if you ever get stuck and just desire to get back to a time when your computer system was working ideal. It will work without affecting your pics, paperwork, or other crucial information. You can discover this option with your User interface.

Ncs Expert

Manufacturer

Device

Operating System


Ncs Expert Error 1020


5 out of
5

based on
43 ratings.

 


zorik33 :

A.S. :

при выборе профиля кодирования через FSW_PSW стала выскакивать ошибка:
COAPI-1000:Fehler C:NCSexpertWORKFSW_PSW.MAN
при «CVT» COAPI-1020: Datei konnte nicht zum Lesen geoeffnet werden C:NCSexpertWORKFSW_PSW.MAN

собсно такая же проблема, как правильно настроить профиль, подскажите люди добрые бьюсь уже третью неделю

качай теам вивер,машину и ноут с инет под бок…вечером пересечемся в личке сделаю…

This blog collects some errors of NCSExpert and what they mean and how to fix it. Hope to help customers.

Notice: These solutions are collected from user members, you should try these solutions at your own risk!

ERROR1:

COAPI-1020: cannot read file C:NCSEXPERTWORKFSW_PSW.MAN

SOLUTION:

Rename your modified FSW_PSW.TRC to FSW_PSW.MAN. Refer to the DIY guide and make sure you follow the steps.

Error2:

Trying to code Mini R56, When select R56 and then press F6 to go back, get the following error:

COAPI-1142: PSW faulty 25_s

Solution:

When you are working on different model cars, be sure to clear out the content in the FSW_PSW.man file. Do not delete it (the file), just save it as a blank document. This is actually a good thing (recommended) to do after coding a car.

The error popped up because of different values between the 328 and the Mini.

Once you have a blank FSW_PSW.man file, you will not have that error.

Error3:

COAPI-1141: FSW faulty c:FSW_PSW.TRC – erase contents of your .man file

icom-ncsexpert-error-1

Solution:

Confirm the 2 files C:NCSEXPERWORKFSW_PSW.MAN and C:NCSEXPERWORKFSW_PSW.TRC are empty and there both 0KB.

Error4:

when trying to code X5 2011.

Got this: FA: # -kle1

Solution:

Update your NCS with ista/p v41. Need the v41 daten in order to do anything with the car. Usually when you get those errors, it’s because the vehicle has an option code (or build criterion code) in the FA that the loaded daten doesn’t understand/recognize and you need to grab the latest daten so NCS Expert knows how to handle the options.

Error5:

COAPI-1043

icom-ncsexpert-error-2

Solution:

1) You might have a bad daten file. In order to determine whether you do or you don’t….download the TRC file. Rename it to MAN without altering anything in it. Then attempt to code with that UNCHANGED man file. If you still receive the COAPI-1043 error then it’s a bad daten file. Find an older or newer CAS2.C05 and replace the CAS2.05 file in your current daten folder.

2) If it’s not a bad daten (i.e. it didnt get kicked back) then it is bad coding. Whatever changes you are trying to make in you MAN file prior to upload are not understood by the car. The code is nonexistent and better research needs to be done in order to code the right module. All cars are not created equal so make sure you understand where you got the code from and who had success using it.

  • NCS-Expert

[COAPIFEHLER]
; 1000..1019: Общая ошибка
1000 = Ошибка
1001 = Недопустимое действие
1002 = Недостаточно памяти
1003 = Неверный параметр
1004 = Буфер слишком мал
1005 = COAPI текстовый массив данных ошибок «coapierr.txt» не найден
1006 = COAPI текстовый массив данных ошибок %s не имеет версии
1007 = COAPI текстовый массив данных ошибок %s имеет версию %s, COAPI версией же является %s

; 1020..1039: Массив данных ошибок
1020 = Массив данных не может быть прочитан
1021 = Массив данных не может быть записан
1022 = Ошибке при чтении массива данных
1023 = Ошибка при записи в массив данных
1024 = Параметр выполнения (coapi-Функция ошибочна)
1025 = Конфигурация данных не найдена

; 1040..1059: Ошибка обработки массива данных (Синтаксическая ошибка)
1040 = Ошибка в обработке массива данных (общая)
1041 = Ошибка в ZST-Обработке массива данных
1042 = Ошибка в CVT-Обработке массива данных
1043 = Ошибка в CBD-Обработке массива данных
1044 = Ошибка в SGET-Обработке массива данных
1045 = Ошибка в SWT-Обработке массива данных
1046 = Ошибка в ZCSUT-Обработке массива данных
1047 = Ошибка в VM-Программировании

; 1060..1079: CABD-DateiVerarbeitungsFehler обработки массива данных (Синтаксическая ошибка)
1060 = Ошибка в Кодировани/Выполнения дескриптора данных
1061 = CABI не был инициализирован
1062 = CABD-Ошибка результата (CABD-Ergebnisparameter)
1063 = CABD-Ошибка параметра задания(CABD-Auftragsparameter)
1064 = Внутренняя ошибка CABD-Job
1065 = CodierВыполненияС %s не найдено или ошибочный

; 1080..1099: Codierschluessel- и Fahrgestellnummernfehler
1080 = Codierschluessel неверно
1081 = GM-Schluessel неверно
1082 = SA-Schluessel неверно
1083 = VN-Schluessel неверно
1084 = AM-Schluessel неверно
1085 = FGNR ошибочен
1086 = Обозначение ряда задания неверно

; 1100..1119
1100 = Базовых данных в SG-Определении не содержится

; 1120..1139
1120 = Найдены неиспользованные данные кодирования(Codierdaten)

; 1140..1159: Schluesselwortfehler
1140 = ASW ошибочно
1141 = FSW ошибочно
1142 = PSW ошибочно
1143 = SG-краткое обозначение ошибочно

; 1160..1160: Индивидуализация
1160 = не найдена Индивидуализация-FSWs

; 1170..1179: SGVT-Fehler
1170 = SG отключён (disabled)
1171 = Ошибка в SGVT-Выполнении общая

; 1180..1189: AT-Fehler
1180 = Задание на а/м неверное
1181 = Ошибка в AT-Выполнения общая

; 1190..1199 BSU-Fehler
1190 = Bootsektorupdate не возможно (ggf. однако также не заставляй)
1191 = Bootsektor в ЭБУ уже годится для HW*-Soll и SgFam-Soll

; 2000..2019: EDIABAS и SGBD-Aufruf-/Ergebnisfehler
2000 = Ошибка в EDIABAS или в массиве Авто-Описания данных
2001 = EDIABAS не инициализирован.
2002 = Неожиданный EDIABAS-Результат.
2003 = EDIABAS-Ошибка параметра (SGBD-Параметр)
2004 = EDIABAS-Ошибка параметра,специальный бинарный буфер.
2005 = Внутренняя ошибка в SGBD-Job

; 2020..2039: ЭБУОшибки коммуникации
2020 = АВТОМОБИЛЬ НЕ ОТВЕЧАЕТ НА ЗАПРОС.
2021 = Передача данных к SG нарушена.
2022 = Напряжение АКБ слишком низкое или отсутствует.
2023 = Ошибочное ответное сообщение.
2024 = Ошибка Baudraten не разборчиво
2025 = Удали ошибки в памяти автомобиля.

; 2040..2059: Ошибки определения ЭБУ
2040 = Фальшивая идентификация (общая)
2041 = Фальшивый индекс кодирования
2042 = Фальшивый аппаратный номер(HW)
2043 = Фальшивый программный номер(SW)

; 2060..2079: Codierfehler
2060 = Кодирование ошибочно (общее)
2061 = Ошибка в Записи данных кодирования
2062 = Ошибка в Чтении данных кодирования
2063 = Ошибка в Кодировании сравнение/проверка
2064 = Ошибка в Кодировании-Чтение (навмер ZCS)
2065 = Ошибка контрольной суммы

; 2080..2099: Programmierfehler в рамках E65 ( TI435, господин Drexel )
2080 = Статус программирования ошибочен
2081 = Authentisierungfehlerhaft
2082 = Flash ошибка стирания.
2083 = Flash Загрузка неверно подготовлена
2084 = Flash Запись ошибочна.
2085 = Flash Загрузка закрытие неверно
2086 = Signaturpruefung неверно
2087 = AIF неверно читают
2088 = AIF неверно пишут
2089 = Режим программирования неверно переключают
2090 = Authentisierung размерных ошибок
2099 = Prozessortyp неверно

// 3000..3050: COAPIKF внутренняя ошибка
3000 = Число монтировки в том из «xxkfconf.da2» не найдено ZB-Dateien
3001 = Ошибка кодирования в Flash стирании
3002 = Ошибка в Flash стирании
3003 = Ошибка U-Batt в Flash стирании
3004 = Ошибка в сравнении ISN DME и EWS
3005 = Ошибка в чтении ISN
3006 = Ошибка, различные стартовые значения
3007 = Ошибка, неизвестный EWS-интерфейс
3008 = Ошибка, выключатель.
3009 = PS10 InitString не найдено
3010 = VERSIONKFCONF не в Zusbau
3011 = Referenz Авто Kennung
3012 = Referenz проект
3013 = Referenz программа
3014 = Referenz проект версии в новом SGs
3015 = Referenz не в имеющемся файле (навмер GD834)
3016 = API32.DLL не мог загрузится
3017 = coapiKfInit() fehlgeschlagen
3018 = apiInit() fehlgeschlagen
3019 = Referenz не из Авто auslesbar (EMS2000)
3020 = Steuergeraet не в PrgIfSel массива данных найденный (не обязательно всегда ошибка)
3021 = Общая EWS-Ошибка
3022 = Необходимый основной Парамeтр не ставился.
3023 = PABD не содержал допустимого действия по основному диагн. адресу.
3024 = KFCONF не найдено.
3025 = SgMember не найдено
3026 = Достигнут конец файла
3027 = Информация — данных не найдено

;4000..4199: Ошибочного кодекса DAT- модуль ( Хватание на Logistikdaten программирования поля Кена )
4000 = Указание: Параметр был NULL-Zeiger
4001 = Недействительный Параметр
4002 = Файл не найден.
4003 = Ошибка в Schreibdatei oeffnen
4004 = Ошибки в чтении файла
4005 = Ошибки в записи файла

4100 = Ошибка в dlo- соответственно rec-Modulen
4101 = Ошибка в ASCII->Hex-Конвертировании
4102 = Необходимое число %s в массиве данных %s не найдено
4103 = Ошибка в символических PlatzHaltern
4104 = Ошибочная Функция вызова параметра
4105 = никакой Eintraege больше в NWNR.DME/AGS/DAT имеющийся

;4200..4300: Ошибочного кодекса ATB- модуль
4202 = Размерный синтаксис ошибок
4203 = Ьberlauf
4204 = файл %s не найден
4205 = файл %s не открылся для записи
4206 = Ошибка чтения в файле %s, Строка %s
4207 = Ошибки записи файла
4208 = Неверный путь
4209 = %s Pruefsumme fuer эта строка неправильно: %s
4211 = Строка синтаксиса Ошибка в конвертирующем файле
4212 = Неопределенный Символ
4213 = Ошибка конвертирования
4214 = Фальшивое имя конвертирования
4215 = Allokierungsfehler
4216 = Ко многим Records
4217 = Недействительное имя — Проверь
4218 = Синтаксическая ошибка в Определении-Файл
4219 = Неопределенный ключ к шифру
4220 = Неожиданный конец блока (ggf. недостает $REFERENZ)
4221 = Ошибка конвертирования в массиве данных %s, Строка %s
4222 = Не давай задаток колод соответствует $BLOCKANZAHL
4223 = Последняя строка неровно EOF-Запись
4224 = Конвертированный предложеный массив данных не
имеет AIF
4225 = Конвертированноый массив данных возможно не содежит AIF

;4300..4400: Ошибочного кодекса REC- модуль
4301 = Конец файла
4302 = файл не найден
4303 = файл не мог открытся для записи
4304 = Ошибка в чтении файла
4305 = Ошибка записи в файл
4306 = Ошибка контрольной суммы
4307 = Неопределенный Параметр
4308 = Недействительный Параметр
4309 = Ко многим Данные-байты Запись

4320 = Ошибка Версии
4321 = ЗАПИСЬ-ID ошибока
4322 = ЗАПИСЬ-Формат ID не правильный или короткий
4323 = ЗАПИСЬ- неизвестное устройство(Не B(yte) или W(ord) usw. )
4324 = Speicherьberlauf
4325 = Ко многим Запись-IDs

;4400..4600: Ошибочного кодекса NCK-Modul (Codierung)
4430 = Срочная действия ошибка
4431 = Ключ к шифру не активизирован
4432 = файл не найден
4433 = файл не открылся для записи
4434 = Ошибка чтения файла
4435 = Ошибка записи файла
4436 = Строковая типовая ошибка
4437 = Оператор недействительный
4438 = Ключ к шифру недействительный
4439 = Ключ функции к шифру недействительный
4440 = Paramaterschlьsselwort недействительно
4441 = Синтаксическая ошибка в проведении конверсии
4442 = Длина данных — неверно
4443 = Allokierungsfehler
4444 = Ко многим Записи
4445 = Сравнение индекса кодирования — ошибка
4446 = Имена файла не будут похожи
4447 = Ошибка в анализе записи
4448 = Ошибка в анализе формулы
4449 = COAPI_NCK_ANALYSE_AAD_ERR, накатное выражение неверно
4450 = Запись-ID неверно
4451 = Ошибка в чтении ZCS
4452 = Ошибка в сохранении ключей к шифру пары (Listenьberlauf)
4453 = Ошибка в чтении FSW / PSW
4454 = Ключевое сравнение неверно
4455 = Запись — не найдена
4456 = Ошибка в Записи — Чтении
4457 = Ошибка в накатном выражении (AAD опорожни, ASW не ставится, ungueltiges знак в Formelstring)
4458 = Ряд задания недействительно
4459 = CVT неверно (Накатное выражение не имет,никакого истинного выражения)
4460 = Синтаксическая ошибка в Определении-Файла
4461 = Неопределенный ключ к шифру
4462 = Неопределенный SCHLЬSSEL-ID
4463 = Строка длиная — ошибка
4464 = ZCS длины неверно
4465 = Расшифровка-Символ недействительно
4466 = Кодирование-значение недействительно
4467 = Нет данных для записи
4468 = Ошибка записи (неспецифическая ошибка)
4469 = Рэйвеличина ошибок
4470 = Ошибка в чтении накатного ключа к шифру
4471 = Ошибочное имя данных в Записи
4472 = Основаное кодирование, Освобождение информации неверно
4473 = Основаное кодирование, ключ к шифру безграмотен
4474 = Монтаж, Извлечение инфомации неверно
4475 = Монтаж, ключ к шифру неверно
4476 = Изменение, Извлечение инфомации ошибка haft
4477 = Изменение, ключ к шифру безграмотен
4478 = Дополнение, Извлечение инфомации неверно
4479 = Дополнение, ключ к шифру неверно
4480 = Число части, Извлечение инфомации неверно
4481 = Число части, ключ к шифру неверно
4482 = История, Извлечение инфомации неверно
4483 = История, ключ к шифру неверно
4484 = Ошибка контрольной суммы
4485 = Имя файла неверно
4486 = Индекс кодирования безграмотный
4487 = HW-номер безграмотный
4488 = SW-номер безграмотный
4489 = Организация аккумулятора неверно
4490 = Anlieferzustand неверно
4491 = Кодирование группы данных неверно
4492 = Группа данных изготовителя неверно
4493 = Группа сдержанных данных неверно
4494 = ошибочный Unbelegt1-Данные группы
4495 = ошибочный Unbelegt2-Данные греппы
4496 = ошибочный Параметр ZUWEISUNGS-FSW
4497 = ошибочный Параметр Zuweisungs-PSW1
4498 = ошибочный Параметр Zuweisungs-PSW2 (Строка последствия к PSW1)
4499 = ошибочный прямой Параметр Zuweisungs
4500 = Ошибка в Kennung KK
4501 = Ошибка в Kennung D
4502 = Ошибка в Kennung X
4503 = Ошибка в Kennungen
4504 = Ошибка маски
4505 = Дорого неверно
4506 = более чем истинное накатное выражение имеющийся
4507 = ZUT-ID не найдено
4508 = Группа недействительна
4509 = ошибочная Umschlььselung (Umrьstzeile для BR не имеющийся)
4510 = ошибочная Umschlььselung (Umrьstzeile для Авто не имеющийся)
4511 = внутренняя ошибка (ASW Рэя ара)
4512 = Накатная ошибка
4513 = COAPI_NCK_SG_ID_INFO_ERR, внутренняя ошибка (Авто Рэя ара)
4514 = Недействительно поручи
4515 = Ошибка строки
4516 = Сравнение даты ошибка чтения
4517 = За ошибки
4518 = ошибочный Bestellzeile
4519 = Дата ошибок
4520 = Граница данных ошибок
4521 = Ошибка чтения контрольной суммы


Stop hovering to collapse…
Click to collapse…


Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…

  • Ncs expert неверно выбрана серия ошибка
  • Nbv dbdtrh выдает ошибка согласование протокола
  • Ncs expert baureihe fehlerhaft ошибка
  • Nbminer ошибка out of memory
  • Ncnetsdk dll ошибка подключения к устройству