Ошибки на квадроцикле arctic cat

Basir


  • #21

Считай ошибки, что гадать

самостоятельно как это сделать?

chuwak


  • #22

Если не изменяет память
Вставить перемычку к крайние 2 контакта диагностического разъема
Включить полный привод и блокировку
Включить зажигание
На табло высветится SC это сохраненные ошибки, AC активные ошибки
Если будет 00 ошибок нет
[DOUBLEPOST=1428436865,1428436730][/DOUBLEPOST]Парни в мануале все это есть, прочтите на досуге от корки до корки.
Кстати есть возможность перевести весь сервис мануал на русский, но это потребует небольших финансовых затрат если интересно можем скинутся и я сделаю

Смирнов Вячеслав


  • #23

Парни привет, подскажите пожалуйста, когда глушу кота 700 моргает ошибка сначала Р0635, потом она гаснет и появляется EFI, только купил технику, что может быть? подскажите

Присоединяюсь к вопросу. С ошибкой 0635 понятно ( усилитель) а что EFI значит и что делать для устранения

  • #24

Присоединяюсь к вопросу. С ошибкой 0635 понятно ( усилитель) а что EFI значит и что делать для устранения

EFI появляется когда есть какая-либо ошибка. Т.е. надо либо в сервис, либо считывать ошибки и самому разбираться.

  • #25

Кто знает что за ошибка EC 0.0 или что это вообще, сначала выскочила EFI? замкнул два провода и вылезло это?

  • #26

Привет, кто знает значение ошибок sc 1.2 и sc1.3. Когда включаю зажигание насос качает бенз, но давление держит после накачки не больше секунды. То есть заводить приходиться прям в процессе накачки. Померил давление после бензонасоса, все в норме 3.2 очка. Почему не держится не пойму, где клапан есть который должен некоторое время держать давление после включения зажигания???

  • #27

Привет, кто знает значение ошибок sc 1.2 и sc1.3. Когда включаю зажигание насос качает бенз, но давление держит после накачки не больше секунды. То есть заводить приходиться прям в процессе накачки. Померил давление после бензонасоса, все в норме 3.2 очка. Почему не держится не пойму, где клапан есть который должен некоторое время держать давление после включения зажигания???

Клапан находится на пластиковой колбе для насоса (круглый металлический, защелкивается пластиковой крышкой). У меня такое было, спрашивал у всех совет. Совет был один- продуть клапан. У меня не вышло, он то держал, то лил и квадр заводился с 3-5 раза. отдельно клапан я не нашел, а насос в сборе с клапаном стоит доХ.
Поступил кардинально, заглушил клапан, врезал в крышку фитинг для обратки и поставил снаружи фильтр с обратным клапаном от фольсвагена и шланг на обратку. Работает отлично.

  • #28

Клапан находится на пластиковой колбе для насоса (круглый металлический, защелкивается пластиковой крышкой). У меня такое было, спрашивал у всех совет. Совет был один- продуть клапан. У меня не вышло, он то держал, то лил и квадр заводился с 3-5 раза. отдельно клапан я не нашел, а насос в сборе с клапаном стоит доХ.
Поступил кардинально, заглушил клапан, врезал в крышку фитинг для обратки и поставил снаружи фильтр с обратным клапаном от фольсвагена и шланг на обратку. Работает отлично.

А что за фильтр такой? Я знаю что клапан там есть, но обычно когда он не работает, то не работает и квадрик и давление либо маленькое либо большое. А тут прям все в норме, но давляк не держится и секунду. Буду разбирать, смотреть. Про фильтр по подробнее поделись? Думал о таком, но не знал где взять.:Drinks:

  • #29

Топливный фильтр UFI 31.832.00

Артикул: 31.832.00
Производитель: UFI

Италия

Параметры:

  • Наружный диаметр 1 [мм]: 61
  • Внешний диаметр [мм]: 55
  • Впускн. ? [мм]: 8
  • Выпускн.-? [мм]: 8
  • Высота [мм]: 164
  • Давление открытия обгонного клапана [бар]: 3

ТИПО ТАКОГО, они все стоят в районе 1000-1300 руб.
А по работе, я вынимал колбу всю и пихал в пластиковую пятилитровую канистру и смотрел как работает. Ставил обычный манометр водяной на шланг. При включении зажигания насос должен дать 3-5 атм, лишнее сбросить через клапан и давление должно остаться в районе 3 атм и ОЧЕНЬ медленно снижаться. У меня сбрасывал сразу до 0. Поэтому заводился раза с 5-ого. Потом работал нормально, но меня это достало.

IgoR_S


  • #30

Клапан находится на пластиковой колбе для насоса (круглый металлический, защелкивается пластиковой крышкой). У меня такое было, спрашивал у всех совет. Совет был один- продуть клапан. У меня не вышло, он то держал, то лил и квадр заводился с 3-5 раза. отдельно клапан я не нашел, а насос в сборе с клапаном стоит доХ.
Поступил кардинально, заглушил клапан, врезал в крышку фитинг для обратки и поставил снаружи фильтр с обратным клапаном от фольсвагена и шланг на обратку. Работает отлично.

Сергей, здравствуйте.
Стал мозги колупать клапан этот. то вообще не пропускает и тогда давление 5,5, то давление до 2-х падает
Отдельно не найти действительно(
Скажите, как Ваша система? Стабильно работает до сих пор?

  • #31

А что означает . Speed sensor. То что в переводе датчик скорости это мне понятно. Как на это реагировать?

  • #32

Сергей, здравствуйте.
Стал мозги колупать клапан этот. то вообще не пропускает и тогда давление 5,5, то давление до 2-х падает
Отдельно не найти действительно(
Скажите, как Ваша система? Стабильно работает до сих пор?

Да, все отлично работало пару лет. Сейчас квадр продан другому человеку. Проблем не высказывает.

  • #33

Парни подскажите вылезла ошибка АС32 заменил бензонасос, промыл форсунку — не заводится и не могу скинуть ошибку . TRV 700 12 года пробег 2700 я первый владелец

car2006man


  • #34

Смотри провода тонкие к форсунке и датчикам инжектора. Они с виду могут быть нормальные, а внутри жила обломана.

  • #36

Смотри провода тонкие к форсунке и датчикам инжектора. Они с виду могут быть нормальные, а внутри жила обломана.

Действительно провод на форсунку который выходит из жгута был короткий и натянутый, следствие лопнули жилы . Все по чинил Спасибо за быстрый ответ и за подсказку!

car2006man


  • #38

Добрый день, подскажите пожалуйста как убрать ошибку на котике 700 пишет belt на щитке приборов и перезагружает ее постоянно

car2006man


  • #39

Скорее всего хана приборке..

  • #40

Belt это ремень, как сбросить эту ошибку.?

Code

Fault Description

P0108

MAP Sensor Circuit High/SP

P0112

Intake Air Temp Sensor Circuit Low/SG

P0113

Intake Air Temp Sensor Circuit High/Open

P0114

Intake Air Temp Sensor Circuit Intermittent Sensor or interconnect harness intermittent

P0116

ECT Sensor Circuit Range/Performance

P0117

ECT Sensor Circuit Low/SG

P0118

ECT Sensor Circuit High/Open/SP

P0119

ECT Sensor Circuit Intermittent

P0121

TPS Range/Performance

P0122

TPS Circuit Low/SG

P0123

TPS Circuit High

P0130

O2 Sensor Intermittent/Open

P0131

O2 Sensor Low/SG or Air-Leak

P0132

O2 Sensor High/SP

P0171

O2 Feedback Below Minimum Correction

P0172

O2 Feedback Exceeds Maximum Correction Excessive fuel rail pressure, MAP or temp sensors out-of-spec

P0219

Engine Over-Speed Condition

P0231

Fuel Pump Relay Circuit Low/SG/Open

P0232

Fuel Pump Relay Circuit High

P0233

Fuel Pump Relay Circuit

P0261

Cylinder Fuel injector Circuit Low/SG

P0262

Cylinder Fuel injector Circuit High

P0263

Cylinder Fuel injector Balance/Open

P0336

Crankshaft Angle Sensor Synchronization

P0337

Crankshaft Angle Sensor Circuit/SG

P0339

Crankshaft Angle Sensor Intermittent/Erratic Sensor or interconnect harness intermittent

P0340

Camshaft Angle Sensor Synchronization

P0341

Camshaft Angle Sensor Circuit/SG

P0342

Camshaft Angle Sensor Intermittent/Erratic Sensor or interconnect harness intermittent

P0480

Fan Relay Control Circuit

P0484

Fan Relay Control Circuit High

P0485

Fan Relay Control Circuit Low/SG/Open

P0500

Vehicle Speed-Sensor

P0508

Idle Air Control System Circuit Low/SG

P0509

Idle Air Control System Circuit High/Open

P0520

Engine Oil Sensor/Switch

P0562

System Voltage Low

P0563

System Voltage High

P0601

ECU Memory Check-Sum Error

P0615

Starter Relay Circuit

P0616

Starter Relay Circuit Low

P0617

Starter Relay Circuit High

P0630

VIN Not Programmed or Incompatible

P0642

Sensor Power Circuit Low

P0643

Sensor Power Circuit High

P2300

Ignition Coil Primary Circuit Low/SG/Open Coil or interconnect harness open or shorted to chassis ground

P2301

Ignition Coil Primary Circuit High

P2531

Ignition Switch Circuit Low

P2532

Ignition Switch Circuit High

U0155

LCD Gauge to EFI ECM CAN Communica-

tion Lost

U1000

Vehicle Not Registered or Invalid PIN

Entered

U1001

Vehicle Not Registered and Vehicle Limits

Enabled

FUEL OFF Tilt Sensor Activation Code

High: A high voltage condition has been detected

Low: A low voltage condition has been detected

Intermittent: An intermittent circuit condition has been detected

Open: An or open circuit condition has been detected

Possible Cause

Sensor or interconnect harness shorted to battery power

Sensor or interconnect harness shorted to chassis ground

Sensor or interconnect harness open or shorted to battery power

Sensor producing an out-of-range voltage

Sensor or interconnect harness shorted to chassis ground

Sensor or interconnect harness open or shorted to battery power

Sensor or interconnect harness intermittent

Sensor producing an out-of-range voltage

Sensor or interconnect harness shorted to chassis ground

Sensor or interconnect harness open or shorted to battery power

Sensor or interconnect harness intermittent or open

Sensor or interconnect harness shorted to chassis ground or an air-

leak exists

Sensor or interconnect harness shorted to battery power

Low fuel rail pressure, dirty fuel filter, or dirty injectors

Engine speed (RPM) has exceeded the ECM over-speed setpoint/

limit

Relay removed or interconnect harness shorted to chassis ground Correct condition*

Relay or interconnect harness shorted to battery power

Relay circuit erratic or intermittent

Injector or interconnect harness shorted to chassis ground

Injector or interconnect harness shorted to battery power

Injector disconnected or interconnect harness open

Sensor or interconnect harness intermittent

Sensor or interconnect harness shorted to chassis ground

Sensor or interconnect harness intermittent

Sensor or interconnect harness shorted to chassis ground

Relay erratic or intermittent

Relay or interconnect harness shorted to battery power

Fan fuse has blown, fan relay removed, or interconnect harness

shorted to chassis ground

Sensor circuit signal intermittent or missing

IAC interconnect harness shorted to chassis ground

IAC disconnected or the interconnect harness shorted to battery power Correct condition*

Sensor or interconnect harness erratic or intermittent

Battery charge condition low or the regulator/rectifier output low

Battery cable connections are loose or regulator/rectifier output high Correct condition*

Reflash the ECM with the current software version

Start switch/button, starter relay, gear switch or interconnect har-

ness erratic or intermittent

Start switch/button, starter relay or interconnect harness intermittent

or shorted to chassis ground

Start switch/button, starter relay or interconnect harness intermittent

or shorted to battery power

Verify the LCD gauge and ECM part numbers are correct for the

vehicle model number and VIN

One or more of the sensors defective or shorted to chassis ground Correct condition*

One or more of the sensors defective or shorted to battery power

Coil or interconnect harness shorted to battery power

Battery charge condition low or the regulator/rectifier output low

Battery cable connections are loose or regulator/rectifier output high Correct condition*

Gauge CAN circuit or interconnect harness intermittent or has failed Correct condition*

An invalid registration PIN has been entered

An invalid registration PIN has been entered

Sensor activated

* After correcting the condition, cycle the key switch On-Off-On

**After correcting the condition, cycle the key switch On-Off-On,

start the engine, then cycle the key switch On-Off-On.

Fault Recovery

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Reduce engine speed

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition**

Correct condition**

Correct condition**

Correct condition**

Correct condition**

Correct condition**

Correct condition**

Correct condition**

Correct condition**

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*, start

and drive the vehicle*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct ECM software

issue*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct gauge and ECM

VIN compatibility issue*

Correct condition*

Correct condition**

Correct condition**

Correct condition*

Enter the correct regis-

tration PIN*

Enter the correct regis-

tration PIN*

Restore the vehicle chas-

sis to an upright position*

99

Code

Fault Description

P0108

MAP Sensor Circuit High/SP

P0112

Intake Air Temp Sensor Circuit Low/SG

P0113

Intake Air Temp Sensor Circuit High/Open

P0114

Intake Air Temp Sensor Circuit Intermittent Sensor or interconnect harness intermittent

P0116

ECT Sensor Circuit Range/Performance

P0117

ECT Sensor Circuit Low/SG

P0118

ECT Sensor Circuit High/Open/SP

P0119

ECT Sensor Circuit Intermittent

P0121

TPS Range/Performance

P0122

TPS Circuit Low/SG

P0123

TPS Circuit High

P0130

O2 Sensor Intermittent/Open

P0131

O2 Sensor Low/SG or Air-Leak

P0132

O2 Sensor High/SP

P0171

O2 Feedback Below Minimum Correction

P0172

O2 Feedback Exceeds Maximum Correction Excessive fuel rail pressure, MAP or temp sensors out-of-spec

P0219

Engine Over-Speed Condition

P0231

Fuel Pump Relay Circuit Low/SG/Open

P0232

Fuel Pump Relay Circuit High

P0233

Fuel Pump Relay Circuit

P0261

Cylinder Fuel injector Circuit Low/SG

P0262

Cylinder Fuel injector Circuit High

P0263

Cylinder Fuel injector Balance/Open

P0336

Crankshaft Angle Sensor Synchronization

P0337

Crankshaft Angle Sensor Circuit/SG

P0339

Crankshaft Angle Sensor Intermittent/Erratic Sensor or interconnect harness intermittent

P0340

Camshaft Angle Sensor Synchronization

P0341

Camshaft Angle Sensor Circuit/SG

P0342

Camshaft Angle Sensor Intermittent/Erratic Sensor or interconnect harness intermittent

P0480

Fan Relay Control Circuit

P0484

Fan Relay Control Circuit High

P0485

Fan Relay Control Circuit Low/SG/Open

P0500

Vehicle Speed-Sensor

P0508

Idle Air Control System Circuit Low/SG

P0509

Idle Air Control System Circuit High/Open

P0520

Engine Oil Sensor/Switch

P0562

System Voltage Low

P0563

System Voltage High

P0601

ECU Memory Check-Sum Error

P0615

Starter Relay Circuit

P0616

Starter Relay Circuit Low

P0617

Starter Relay Circuit High

P0630

VIN Not Programmed or Incompatible

P0642

Sensor Power Circuit Low

P0643

Sensor Power Circuit High

P2300

Ignition Coil Primary Circuit Low/SG/Open Coil or interconnect harness open or shorted to chassis ground

P2301

Ignition Coil Primary Circuit High

P2531

Ignition Switch Circuit Low

P2532

Ignition Switch Circuit High

U0155

LCD Gauge to EFI ECM CAN Communica-

tion Lost

U1000

Vehicle Not Registered or Invalid PIN

Entered

U1001

Vehicle Not Registered and Vehicle Limits

Enabled

FUEL OFF Tilt Sensor Activation Code

High: A high voltage condition has been detected

Low: A low voltage condition has been detected

Intermittent: An intermittent circuit condition has been detected

Open: An or open circuit condition has been detected

Possible Cause

Sensor or interconnect harness shorted to battery power

Sensor or interconnect harness shorted to chassis ground

Sensor or interconnect harness open or shorted to battery power

Sensor producing an out-of-range voltage

Sensor or interconnect harness shorted to chassis ground

Sensor or interconnect harness open or shorted to battery power

Sensor or interconnect harness intermittent

Sensor producing an out-of-range voltage

Sensor or interconnect harness shorted to chassis ground

Sensor or interconnect harness open or shorted to battery power

Sensor or interconnect harness intermittent or open

Sensor or interconnect harness shorted to chassis ground or an air-

leak exists

Sensor or interconnect harness shorted to battery power

Low fuel rail pressure, dirty fuel filter, or dirty injectors

Engine speed (RPM) has exceeded the ECM over-speed setpoint/

limit

Relay removed or interconnect harness shorted to chassis ground Correct condition*

Relay or interconnect harness shorted to battery power

Relay circuit erratic or intermittent

Injector or interconnect harness shorted to chassis ground

Injector or interconnect harness shorted to battery power

Injector disconnected or interconnect harness open

Sensor or interconnect harness intermittent

Sensor or interconnect harness shorted to chassis ground

Sensor or interconnect harness intermittent

Sensor or interconnect harness shorted to chassis ground

Relay erratic or intermittent

Relay or interconnect harness shorted to battery power

Fan fuse has blown, fan relay removed, or interconnect harness

shorted to chassis ground

Sensor circuit signal intermittent or missing

IAC interconnect harness shorted to chassis ground

IAC disconnected or the interconnect harness shorted to battery power Correct condition*

Sensor or interconnect harness erratic or intermittent

Battery charge condition low or the regulator/rectifier output low

Battery cable connections are loose or regulator/rectifier output high Correct condition*

Reflash the ECM with the current software version

Start switch/button, starter relay, gear switch or interconnect har-

ness erratic or intermittent

Start switch/button, starter relay or interconnect harness intermittent

or shorted to chassis ground

Start switch/button, starter relay or interconnect harness intermittent

or shorted to battery power

Verify the LCD gauge and ECM part numbers are correct for the

vehicle model number and VIN

One or more of the sensors defective or shorted to chassis ground Correct condition*

One or more of the sensors defective or shorted to battery power

Coil or interconnect harness shorted to battery power

Battery charge condition low or the regulator/rectifier output low

Battery cable connections are loose or regulator/rectifier output high Correct condition*

Gauge CAN circuit or interconnect harness intermittent or has failed Correct condition*

An invalid registration PIN has been entered

An invalid registration PIN has been entered

Sensor activated

* After correcting the condition, cycle the key switch On-Off-On

**After correcting the condition, cycle the key switch On-Off-On,

start the engine, then cycle the key switch On-Off-On.

Fault Recovery

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Reduce engine speed

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition**

Correct condition**

Correct condition**

Correct condition**

Correct condition**

Correct condition**

Correct condition**

Correct condition**

Correct condition**

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*, start

and drive the vehicle*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct ECM software

issue*

Correct condition*

Correct condition*

Correct condition*

Correct gauge and ECM

VIN compatibility issue*

Correct condition*

Correct condition**

Correct condition**

Correct condition*

Enter the correct regis-

tration PIN*

Enter the correct regis-

tration PIN*

Restore the vehicle chas-

sis to an upright position*

99

  • Contents

  • Table of Contents

  • Bookmarks

Quick Links

WARNING

WA

WA

W R

AR

A NING

!

!

Operating this ATV if you are under

Operating this ATV if you are under

the age of 16 increases your chance

UNDER

16

of severe injury or death.

NEVER operate this ATV if you are

under 16.

Do not remove this Operator’s Manual from this ATV

according to the guidelines and agreement with the U.S.

Consumer Product Safety Commission.

Read this manual carefully.

It contains important safety information.

loading

Summary of Contents for Arctic Cat 500

владимир 900

Новенький

Регистрация
1 Мар 2013
Сообщения
30
Реакции
0


  • #1

показывает 16ю ошибку. где взять расшифровку???
и вообще где взять руководство по эксплуатации и по ремонту???

Druid163

Druid163

Активный участник

Регистрация
23 Май 2013
Сообщения
446
Реакции
3
Местонахождение

Самара

Техника

BRp mxz; Arctic Cat M8,M800,PRO


  • #2

На крышке где вариатор ведомый и ведущий наклейка с кодами ошибок должна быть!

РОМАНЫЧ _

Активный участник

Регистрация
1 Сен 2011
Сообщения
372
Реакции
8
Возраст
43
Местонахождение

Москва

Имя

РОМА

Техника

всякая


  • #3

владимир 900 написал(а):

показывает 16ю ошибку. где взять расшифровку???
и вообще где взять руководство по эксплуатации и по ремонту???

Вложения

  • P1020312.JPG

    2,3 MB
    Просмотры: 2.982

владимир 900

Новенький

Регистрация
1 Мар 2013
Сообщения
30
Реакции
0


  • #4

что за экономайзер??? как его отрегулировать?

  • Ошибки на лицо наречие
  • Ошибки на кассовом аппарате ока мк
  • Ошибки на кухне при готовке
  • Ошибки на кассовом аппарате атол 91ф
  • Ошибки на крайслер циррус