Внимание! Стадии квеста могут отличаться в зависимости от версии игры.
10 | Найти ключ запуска ракет | 20 | |
---|---|---|---|
20 | Узнать код отключения ветряных турбин | 100 или 460 | |
---|---|---|---|
Мне удалось узнать код отключения ветряков Фар-Харбора. Теперь я могу поговорить об этом с ДиМА… или просто сходить в служебный корпус или Мне удалось узнать код отключения ветряков Фар-Харбора. Чтобы воспользоваться им, надо проникнуть в служебный корпус ветряной электростанции |
100 | без названия (проникновение в безопасную комнату) | 120 | |
---|---|---|---|
Мне удалось проникнуть в безопасную комнату Гранд-отеля. Осталось только выяснить, где лежит ключ |
120 | Прослушать запись из безопасной комнаты | 130 | |
---|---|---|---|
Похоже, в безопасной комнате Гранд-отеля используется довольно старая система звукозаписи. Может быть, она поможет мне найти ключ запуска |
130 | Раздобыть ключ запуска | 150 | |
---|---|---|---|
Ключ запуска спрятан на лодке в доках Фриндж-Коув. Код сейфа — 44, 6, 75, 12 |
150 | Уничтожить Ядро с помощью ключа запуска | 151 или 470 | |
---|---|---|---|
Мне удалось найти ключ запуска, который позволит мне уничтожить Ядро. Воспользовавшись им, я смогу решить судьбу всего острова |
151 | (Дополнительно): (Дополнительно) Поговорить с Верховным исповедником о ключе запуска | 160 | |
---|---|---|---|
160 | Поговорить с ДиМА о ключе запуска | 195 | |
---|---|---|---|
195 | Найти способ уничтожить Фар-Харбор | 200 или 460 | |
---|---|---|---|
Верховный исповедник забрал ключ запуска и остался доволен. Но мне еще надо разобраться с Фар-Харбором… или Верховный исповедник забрал ключ запуска и остался доволен. Интересно, что еще я смогу узнать из воспоминаний ДиМА? |
200 | без названия (Тект согласен на Великое Деление) | 210 | |
---|---|---|---|
210 | Покинуть Ядро | 250 | |
---|---|---|---|
Команда на старт подана! Надо срочно уносить ноги! Господи, и зачем я это читаю?! |
250 | без названия (Ядро взорвано) | 450 | |
---|---|---|---|
Вот и все. Судьба острова решена. Ядра больше нет |
450 | Отключить оборону Фар-Харбора | 460 | |
---|---|---|---|
460 | Поговорить с ДиМА об отключении ветроэлектростанции | 470 | |
---|---|---|---|
470 | Восстановить питание двери ветряной электростанции | 475 | |
---|---|---|---|
Хм… Похоже, дверь, ведущая к терминалам ветряной электростанции, заперта. Чтобы открыть ее, надо починить предохранители. Может, где-то поблизости есть запасные?.. |
475 | Найдите промышленные предохранители в служебном здании ветряной электростанции | 480 | |
---|---|---|---|
480 | без названия (предохранители установлены) | 500 или 535 | |
---|---|---|---|
Отлично. Предохранители снова работают. Теперь у меня есть полный доступ к терминалам ветряной электростанции |
500 | Сообщить Верховному исповеднику об уничтожении Фар-Харбора | 530 | |
---|---|---|---|
Ветряная электростанция, питавшая Фар-Харбор, больше не работает. Полагаю, Верховный исповедник будет рад узнать об этом… А может быть, стоит заглянуть в сам город и посмотреть, что с ним стало… или Ветряная электростанция, питавшая Фар-Харбор, больше не работает. Может быть, мне стоит заглянуть в сам город и посмотреть, что с ним стало… |
530 | без названия (награда получена) | 535 | |
---|---|---|---|
Верховный исповедник остался очень доволен. И неудивительно: в конце концов, мне удалось восстановить царство Атома в его пределах |
535 | без названия (Ветряная электростанция отключена, но не на стороне Детей Атома | 1000 | |
---|---|---|---|
Судьба острова решена. Фар-Харбора больше нет |
540 | без названия (Ветряная электростанция отключена, но Тект мёртв) | 1000 | |
---|---|---|---|
Судьба острова решена. Фар-Харбора больше нет |
550 | без названия (если квест Реформация выполнен) | 1000 | |
---|---|---|---|
Вот и все. Верховный исповедник сменился. Остров может вздохнуть с облегчением |
1000 | квест завершён | ||
---|---|---|---|
Внимание! Стадии квеста могут отличаться в зависимости от версии игры.
10 | Найти ключ запуска ракет | 20 | |
---|---|---|---|
20 | Узнать код отключения ветряных турбин | 100 или 460 | |
---|---|---|---|
Мне удалось узнать код отключения ветряков Фар-Харбора. Теперь я могу поговорить об этом с ДиМА… или просто сходить в служебный корпус или Мне удалось узнать код отключения ветряков Фар-Харбора. Чтобы воспользоваться им, надо проникнуть в служебный корпус ветряной электростанции |
100 | без названия (проникновение в безопасную комнату) | 120 | |
---|---|---|---|
Мне удалось проникнуть в безопасную комнату Гранд-отеля. Осталось только выяснить, где лежит ключ |
120 | Прослушать запись из безопасной комнаты | 130 | |
---|---|---|---|
Похоже, в безопасной комнате Гранд-отеля используется довольно старая система звукозаписи. Может быть, она поможет мне найти ключ запуска |
130 | Раздобыть ключ запуска | 150 | |
---|---|---|---|
Ключ запуска спрятан на лодке в доках Фриндж-Коув. Код сейфа — 44, 6, 75, 12 |
150 | Уничтожить Ядро с помощью ключа запуска | 151 или 470 | |
---|---|---|---|
Мне удалось найти ключ запуска, который позволит мне уничтожить Ядро. Воспользовавшись им, я смогу решить судьбу всего острова |
151 | (Дополнительно): (Дополнительно) Поговорить с Верховным исповедником о ключе запуска | 160 | |
---|---|---|---|
160 | Поговорить с ДиМА о ключе запуска | 195 | |
---|---|---|---|
195 | Найти способ уничтожить Фар-Харбор | 200 или 460 | |
---|---|---|---|
Верховный исповедник забрал ключ запуска и остался доволен. Но мне еще надо разобраться с Фар-Харбором… или Верховный исповедник забрал ключ запуска и остался доволен. Интересно, что еще я смогу узнать из воспоминаний ДиМА? |
200 | без названия (Тект согласен на Великое Деление) | 210 | |
---|---|---|---|
210 | Покинуть Ядро | 250 | |
---|---|---|---|
Команда на старт подана! Надо срочно уносить ноги! Господи, и зачем я это читаю?! |
250 | без названия (Ядро взорвано) | 450 | |
---|---|---|---|
Вот и все. Судьба острова решена. Ядра больше нет |
450 | Отключить оборону Фар-Харбора | 460 | |
---|---|---|---|
460 | Поговорить с ДиМА об отключении ветроэлектростанции | 470 | |
---|---|---|---|
470 | Восстановить питание двери ветряной электростанции | 475 | |
---|---|---|---|
Хм… Похоже, дверь, ведущая к терминалам ветряной электростанции, заперта. Чтобы открыть ее, надо починить предохранители. Может, где-то поблизости есть запасные?.. |
475 | Найдите промышленные предохранители в служебном здании ветряной электростанции | 480 | |
---|---|---|---|
480 | без названия (предохранители установлены) | 500 или 535 | |
---|---|---|---|
Отлично. Предохранители снова работают. Теперь у меня есть полный доступ к терминалам ветряной электростанции |
500 | Сообщить Верховному исповеднику об уничтожении Фар-Харбора | 530 | |
---|---|---|---|
Ветряная электростанция, питавшая Фар-Харбор, больше не работает. Полагаю, Верховный исповедник будет рад узнать об этом… А может быть, стоит заглянуть в сам город и посмотреть, что с ним стало… или Ветряная электростанция, питавшая Фар-Харбор, больше не работает. Может быть, мне стоит заглянуть в сам город и посмотреть, что с ним стало… |
530 | без названия (награда получена) | 535 | |
---|---|---|---|
Верховный исповедник остался очень доволен. И неудивительно: в конце концов, мне удалось восстановить царство Атома в его пределах |
535 | без названия (Ветряная электростанция отключена, но не на стороне Детей Атома | 1000 | |
---|---|---|---|
Судьба острова решена. Фар-Харбора больше нет |
540 | без названия (Ветряная электростанция отключена, но Тект мёртв) | 1000 | |
---|---|---|---|
Судьба острова решена. Фар-Харбора больше нет |
550 | без названия (если квест Реформация выполнен) | 1000 | |
---|---|---|---|
Вот и все. Верховный исповедник сменился. Остров может вздохнуть с облегчением |
1000 | квест завершён | ||
---|---|---|---|
Cleansing the Land is a main quest and achievement/trophy in the Fallout 4 add-on Far Harbor.
Quick walkthrough
Far Harbor Main Quest: Cleansing the Land | ||||||||||||||||||
Choose to destroy Far Harbor | Choose to destroy the Nucleus | |||||||||||||||||
Speak to Tektus (optional) | Insert Nuclear Launch Key into the Vessel | |||||||||||||||||
Go to the wind farm maintenance | Convince Tektus the nuke is the will of Atom | Avoid/Fight the hostile Children of Atom | ||||||||||||||||
Enter the kill switch code in the Turbine 003 regulator terminal | Escape the Nucleus within 30 seconds | |||||||||||||||||
Return to Tektus | Reward: Far Harbor Survivalist | |||||||||||||||||
If The Heretic and Witch Hunt were resolved peacefully, failed, or avoided | If The Heretic or Witch Hunt was resolved aggressively | Return to Far Harbor and speak to Allen | ||||||||||||||||
Reward: Atom’s Bulwark Crusader of Atom |
Reward: Atom’s Bulwark Inquisitor of Atom |
Reward: 1600 caps | ||||||||||||||||
Detailed walkthrough
Cleansing the Land is a quest that requires the Sole Survivor either to destroy Far Harbor by utilizing the wind farm kill switch code, or to destroy the Children of Atom at the Nucleus, by using the nuclear launch key. Although destroying one of the two factions finishes the quest and grants the achievement, «Cleansing the Land,» the player character can still choose to destroy both factions.
Both codes needed are obtained in the previous quest Best Left Forgotten.
When choosing to destroy Far Harbor, one can optionally give the nuclear launch key to High Confessor Tektus. Note that, by doing this, the player character can’t go back and destroy the Nucleus as well, should they desire so. Tektus will praise them, but then urge them to destroy Far Harbor. To do so, the Sole Survivor will have to visit the wind farm maintenance and enter the kill switch code, in the Turbine 003 regulator terminal. This shuts down the wind farm, killing off the electricity needed to run the fog condensers around Far Harbor. As a result, Far Harbor will be engulfed in the Fog and the creatures that come with it. A message will be displayed, at this point, that you are now an enemy of Far Harbor. After activating the code and returning to Tektus, the player character will receive Atom’s Bulwark. If either The Heretic or Witch Hunt were resolved aggressively, one will receive the title «Inquisitor» and the perk Inquisitor of Atom as rewards. If they resolved both quests peacefully, failed them, or avoided them altogether, they will instead receive the title «Crusader» and the perk Crusader of Atom. Both perks have the same effects, and the difference is merely how some NPCs address the Sole Survivor. Then, Far Harbor, itself, will turn into ruins covered in fog and overrun by creatures, a legendary fog crawler being amongst them. Almost all Harbormen are dead, with only a few making a desperate last stand.
When choosing to destroy the Nucleus, the player character will have to insert the nuclear launch key in the Vessel. Doing so will turn all Children of Atom hostile and will initiate a 30 second countdown, upon which the submarine will go into lockdown, immediately followed by the launch of the nuclear warheads. As long as the key wasn’t given to Tektus, it is also possible to convince him, through speech checks, that it is the will of Atom to launch the nuke, which will allow the player character to leave the Nucleus without being attacked. The Sole Survivor has 30 seconds to leave the Nucleus, before launch. Once outside the building, one will be safe from the explosion. Once the Nucleus explodes, the player character will be given the Far Harbor Survivalist perk. Upon returning to Far Harbor, there will be a commotion, with Harbormen gathering around and Captain Avery announcing that there was, indeed, a nuclear detonation, and that all Children of Atom are dead. Allen Lee will react happily about the news, but Avery will insist upon a moment of silence.
When talking to Allen, he will call the player character a hero and reward them with 1600 caps.
Quest stages
Cleanup (Issue: missing quest stages, a lot more in the CK after Nucleus destruction.) To meet Nukapedia‘s quality standards, this article or section may require cleanup. Please help by improving the article. |
Quest stages | |||
---|---|---|---|
Stage | Status | Description | Log Entry |
10 | Locate the Nuclear Launch Key | Seems DiMA uncovered the location of the launch key for the submarine in the Nucleus. I’ll have to get into the safe room in the Harbor Grand Hotel. Luckily, I’ve got the code — 485130. | |
20 | Bring Down Far Harbor’s Defenses OR Confront DiMA about the Wind Turbine Kill Switch |
I recovered the code to activate the kill-switch installed in Far Harbor’s wind turbine. I suppose I could either confront DiMA about this… or I could just pay the maintenance shed a visit. OR I recovered the code to activate the kill-switch installed in Far Harbor’s wind turbine. If I want to use it, I’m going to have to pay a visit to the farm’s maintenance shed. |
|
120 | Listen to Safe Room Security Tape | Appears the Harbor Grand Hotel safe room had an old recording system. Maybe it can point me to the launch key. | |
130 | Obtain the Nuclear Launch Key | The launch key is hidden on a boat at Fringe Cove docks. Safe combination is 44, 6, 75, 12. | |
150 | Use the Launch Key to Destroy the Nucleus | I’ve found the launch key that could destroy the Nucleus. If I use it, it could change the future of the whole island. Confront DiMA about the Nuclear Launch Key |
|
210 | Escape the Nucleus | I triggered the countdown to launch the nuke! I need to get out of the sub bay! Why am I reading this?! | |
250 | It’s done. The fate of the island has been decided. The Nucleus is no more. |
Companion reactions
Notes
- Finishing this quest will fail the quest Safe Passage.
- Before destroying the Nucleus, one may wish to purchase the Recon Marine right arm and left arm, two legendary pieces of Marine armor, from the vendors there.
- The holotapes, notes, logs, etc. encountered while obtaining the launch key tell a story with implications of the cause and beginnings of the Great War.
- Finishing the quest Reformation will fail the optional objective «Talk to the High Confessor about the Nuclear launch key», as it is directly tied to the final stage with destroying the Nucleus. However, finishing Reformation does not preclude destroying the Nucleus with the launch key, which will operate the launch terminal as it would in Cleansing the Land.
- In turn finishing this mission will fail Reformation completely.
- If the player character previously convinced Uncle Ken to return to Far Harbor during the quest the Hold Out, and then destroys Far Harbor and enters the Last Plank, Uncle Ken may be found fighting an angler. Despite all Harbormen being aggressive towards the player character, Uncle Ken will not act hostile but will not comment or acknowledge the destruction of Far Harbor either.
Bugs
v · d · e Quests in Fallout 4 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Cleansing the Land is a main quest and achievement/trophy in the Fallout 4 add-on Far Harbor.
Quick walkthrough
Far Harbor Main Quest: Cleansing the Land | ||||||||||||||||||
Choose to destroy Far Harbor | Choose to destroy the Nucleus | |||||||||||||||||
Speak to Tektus (optional) | Insert Nuclear Launch Key into the Vessel | |||||||||||||||||
Go to the wind farm maintenance | Convince Tektus the nuke is the will of Atom | Avoid/Fight the hostile Children of Atom | ||||||||||||||||
Enter the kill switch code in the Turbine 003 regulator terminal | Escape the Nucleus within 30 seconds | |||||||||||||||||
Return to Tektus | Reward: Far Harbor Survivalist | |||||||||||||||||
If The Heretic and Witch Hunt were resolved peacefully, failed, or avoided | If The Heretic or Witch Hunt was resolved aggressively | Return to Far Harbor and speak to Allen | ||||||||||||||||
Reward: Atom’s Bulwark Crusader of Atom |
Reward: Atom’s Bulwark Inquisitor of Atom |
Reward: 1600 caps | ||||||||||||||||
Detailed walkthrough
Cleansing the Land is a quest that requires the Sole Survivor either to destroy Far Harbor by utilizing the wind farm kill switch code, or to destroy the Children of Atom at the Nucleus, by using the nuclear launch key. Although destroying one of the two factions finishes the quest and grants the achievement, «Cleansing the Land,» the player character can still choose to destroy both factions.
Both codes needed are obtained in the previous quest Best Left Forgotten.
When choosing to destroy Far Harbor, one can optionally give the nuclear launch key to High Confessor Tektus. Note that, by doing this, the player character can’t go back and destroy the Nucleus as well, should they desire so. Tektus will praise them, but then urge them to destroy Far Harbor. To do so, the Sole Survivor will have to visit the wind farm maintenance and enter the kill switch code, in the Turbine 003 regulator terminal. This shuts down the wind farm, killing off the electricity needed to run the fog condensers around Far Harbor. As a result, Far Harbor will be engulfed in the Fog and the creatures that come with it. A message will be displayed, at this point, that you are now an enemy of Far Harbor. After activating the code and returning to Tektus, the player character will receive Atom’s Bulwark. If either The Heretic or Witch Hunt were resolved aggressively, one will receive the title «Inquisitor» and the perk Inquisitor of Atom as rewards. If they resolved both quests peacefully, failed them, or avoided them altogether, they will instead receive the title «Crusader» and the perk Crusader of Atom. Both perks have the same effects, and the difference is merely how some NPCs address the Sole Survivor. Then, Far Harbor, itself, will turn into ruins covered in fog and overrun by creatures, a legendary fog crawler being amongst them. Almost all Harbormen are dead, with only a few making a desperate last stand.
When choosing to destroy the Nucleus, the player character will have to insert the nuclear launch key in the Vessel. Doing so will turn all Children of Atom hostile and will initiate a 30 second countdown, upon which the submarine will go into lockdown, immediately followed by the launch of the nuclear warheads. As long as the key wasn’t given to Tektus, it is also possible to convince him, through speech checks, that it is the will of Atom to launch the nuke, which will allow the player character to leave the Nucleus without being attacked. The Sole Survivor has 30 seconds to leave the Nucleus, before launch. Once outside the building, one will be safe from the explosion. Once the Nucleus explodes, the player character will be given the Far Harbor Survivalist perk. Upon returning to Far Harbor, there will be a commotion, with Harbormen gathering around and Captain Avery announcing that there was, indeed, a nuclear detonation, and that all Children of Atom are dead. Allen Lee will react happily about the news, but Avery will insist upon a moment of silence.
When talking to Allen, he will call the player character a hero and reward them with 1600 caps.
Quest stages
Cleanup (Issue: missing quest stages, a lot more in the CK after Nucleus destruction.) To meet Nukapedia‘s quality standards, this article or section may require cleanup. Please help by improving the article. |
Quest stages | |||
---|---|---|---|
Stage | Status | Description | Log Entry |
10 | Locate the Nuclear Launch Key | Seems DiMA uncovered the location of the launch key for the submarine in the Nucleus. I’ll have to get into the safe room in the Harbor Grand Hotel. Luckily, I’ve got the code — 485130. | |
20 | Bring Down Far Harbor’s Defenses OR Confront DiMA about the Wind Turbine Kill Switch |
I recovered the code to activate the kill-switch installed in Far Harbor’s wind turbine. I suppose I could either confront DiMA about this… or I could just pay the maintenance shed a visit. OR I recovered the code to activate the kill-switch installed in Far Harbor’s wind turbine. If I want to use it, I’m going to have to pay a visit to the farm’s maintenance shed. |
|
120 | Listen to Safe Room Security Tape | Appears the Harbor Grand Hotel safe room had an old recording system. Maybe it can point me to the launch key. | |
130 | Obtain the Nuclear Launch Key | The launch key is hidden on a boat at Fringe Cove docks. Safe combination is 44, 6, 75, 12. | |
150 | Use the Launch Key to Destroy the Nucleus | I’ve found the launch key that could destroy the Nucleus. If I use it, it could change the future of the whole island. Confront DiMA about the Nuclear Launch Key |
|
210 | Escape the Nucleus | I triggered the countdown to launch the nuke! I need to get out of the sub bay! Why am I reading this?! | |
250 | It’s done. The fate of the island has been decided. The Nucleus is no more. |
Companion reactions
Notes
- Finishing this quest will fail the quest Safe Passage.
- Before destroying the Nucleus, one may wish to purchase the Recon Marine right arm and left arm, two legendary pieces of Marine armor, from the vendors there.
- The holotapes, notes, logs, etc. encountered while obtaining the launch key tell a story with implications of the cause and beginnings of the Great War.
- Finishing the quest Reformation will fail the optional objective «Talk to the High Confessor about the Nuclear launch key», as it is directly tied to the final stage with destroying the Nucleus. However, finishing Reformation does not preclude destroying the Nucleus with the launch key, which will operate the launch terminal as it would in Cleansing the Land.
- In turn finishing this mission will fail Reformation completely.
- If the player character previously convinced Uncle Ken to return to Far Harbor during the quest the Hold Out, and then destroys Far Harbor and enters the Last Plank, Uncle Ken may be found fighting an angler. Despite all Harbormen being aggressive towards the player character, Uncle Ken will not act hostile but will not comment or acknowledge the destruction of Far Harbor either.
Bugs
v · d · e Quests in Fallout 4 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Вот все, что вам нужно знать, чтобы выполнить этот квест в Fallout 4.
- Награды за завершение очистки земли
Fallout 4 включает в себя несколько квестов, которые могут разыгрываться по-разному в зависимости от выбора, который вы делаете во время него. Иногда этот выбор проявляется в том, что вы встаете на сторону одной фракции, а не другой, как в случае с квестом «Битва при Банкер-Хилле», и аналогичная ситуация разворачивается, когда вы переходите к миссии «Очищение земли».
Это — это заключительный квест в DLC Far Harbor, в котором вам нужно выбрать сторону между двумя основными группами на острове: людьми поселения Фар-Харбор (Harbormen) и детьми атома. Ваше решение повлияет на будущее острова, поскольку сторона, с которой вы объединитесь, станет основным населением Фар-Харбора.
Содержание
- Как начать очищать землю
- Помощь портовым людям
- Помощь Детям Атома
- Награды за завершение очистки Земля
Как начать очищать землю
Вы можете начать Очищение земли, получив код аварийного выключателя ветряной электростанции и/или ключ запуска ядерного оружия. И то, и другое можно получить из предыдущего квеста Best Left Forgotten, которое также необходимо выполнить заранее. Ключ запуска может быть в моторной лодке к западу от доков Fringe Cove. Код выключателя можно найти под кучей земли рядом с тайником ДиМА, к северо-западу от Рейберн-Пойнт.
Как только вы получите два предмета, вам решать, какой из двух основных фракций вы хотите помочь. Вы можете уничтожить обе группы, если чувствуете себя слишком злым, но вам, вероятно, не следует этого делать, если вы хотите получить уникальные и забавные предметы из DLC. Как уже говорилось ранее, миссия и ваши цели будут различаться в зависимости от стороны, которой вы помогаете.
Помощь портовым людям
Если хотите помочь жителям Фар-Харбора, отправляйтесь в Нуклеус. Вам нужно направиться к судну и вставить ключ запуска ядерного оружия в терминал статуса ракеты в центре управления ракетами< /сильный>, который запустит ядерную бомбу, направляющуюся прямо к вам. Это сделает всех Детей Атома враждебными, поэтому не забудьте взять с собой лучшее оружие, лучший комплект силовой брони и лечебные предметы, если это необходимо.
Вы могли бы, если вы пройдете проверка речи, убедите Верховного Исповедника Тектуса, что запуск ядерной бомбы — это воля Атома, которая не сделает никого в Ядре враждебным.
Рекомендуем ознакомится с другими гайдами на популярные игры tattoo-mall.ru. Расскажем про секреты и хитрости, которые можно использовать в играх со своей выгодой. А также про полезные и интересные историй в видеоиграх.
Независимо от вашего подхода ,у вас будет 30 секунд, чтобы эвакуироваться и выбраться наружу. В противном случае произойдет блокировка, которая заблокирует вас внутри и предотвратит побег. Как только вы покинете место, вы будете в безопасности и сможете стать свидетелем взрыва. Теперь вернитесь в Фар-Харбор и поговорите с Алленом Ли, чтобы получить награду.
Помощь Детям Атома
Если вы хотите помочь поклонникам радиации, отправляйтесь к месту обслуживания ветряных электростанций, которое будет отмечено на вашей карте, если вы еще не нашли его. У вас также будет возможность дать Тектусу ключ запуска ядерного оружия, но это не обязательно для выполнения квеста. Затем вам нужно будет использовать терминал регулятора турбины 003 и ввести код выключателя ветровой электростанции, этот код будет ) % T 3 M p e $ t {.
Это убьет электричество, необходимое для питания конденсаторов тумана, которые защищают Фар-Харбор от тумана. Таким образом, туман, поглотивший остальную часть острова, теперь окутает поселение и заставит существ, пришедших из него, разрушить город. Лонгфелло, компаньон, оставит вас и будет постоянно относиться к вам враждебно. После этого вернитесь к Сосуду и поговорите с Тектусом , чтобы получить свой приз.
Награды за завершение очистки Земля
Ваши награды за завершение задания «Очищение земли» в Fallout 4 будут различаться в зависимости от того, кого вы выбрали для помощи в этом задании.
- Если вы помогли гаваням, вы получите 1600 крышек и Дальний Перк «Выживание в гавани». Перк, который дает вам +5 ко всем сопротивлениям, таким как урон, яд, энергия и радиация.
- Если вы помогли Детям Атома, Атом#39 часть силовой брони бастиона будет дана вам вместе с одним из двух перков (в зависимости от вашего подхода в квестах Еретик или Охота на ведьм). Агрессивность в одном из этих квестов даст вам перк Инквизитор Атома и титул, перк, который дает вам бонус к урону от оружия. За каждые полученные 100 рад урон увеличивается на 10 единиц, пока вы не достигнете 900 рад. Оттуда урон увеличивается на 100 процентов. Если вы примете мирный подход или проигнорируете эти квесты, вы получите перк и звание Крестоносца Атома, которые делают то же самое.
Если вы хотите помирить детей атома и Фар Харбор, выполнив квест «Реформация», то будет достаточно, чтобы квест «очищение земли» просто АКТИВИРОВАЛСЯ, то есть нужно просто войти в здание отеля, где лежат коды для активации ракеты в ядре. Когда вы завершите «Реформацию», то «Очищение земли» не будет провален, а завершится вместе с ним и вы получите трофей. Главное не завершать реформацию (начать квест можно) до получения очищения земли. Проверено лично.
Если брать вариант с пунктами выше, то получится примерно следующее (как делал я):
1 — Проходим симуляции
2 — Идём на завод Вим
3 — Идем к ДиМА, решаем помирить детей атома и жителей Фар-Харбора
4 — Заходим в отель по квесту «Какой должна быть жизнь», получаем квест «Очищение земли», выходим.
5. Выполняем квест «Реформация»
6. На последней стадии квеста возвращаемся к Димасу, докладываем об успехе, завершается сразу три квеста — «Реформация», «Какой должна быть жизнь» и «Очищение земли». Трофей получен, все довольны, японка с именем японки из Масс Эффект 2 бежит к отцу с именем парня японки из Масс эффект 2 (вот же совпало-то)
народ, Рыцарь Риз дал мне задание зачистить «Лагерь национального парка»
Я прихожу и вижу гулей, при чем там 2 цели
Один сморчек жрет дерьмо из сортира, другой спит
Валим обоих и… Ничего. Зато маркер перемещается на пустое место.
Подхожу ближе, он пропадает. Задание не выполняется. Если заканчиваю через консоль, Риз орет на меня, типа иди выполняй предыдущее задание, тупой я бездельник и пинает сейф.
Вот все, что вам нужно знать, чтобы выполнить этот квест в Fallout 4.
- Награды за завершение очистки земли
Fallout 4 включает в себя несколько квестов, которые могут разыгрываться по-разному в зависимости от выбора, который вы делаете во время него. Иногда этот выбор проявляется в том, что вы встаете на сторону одной фракции, а не другой, как в случае с квестом «Битва при Банкер-Хилле», и аналогичная ситуация разворачивается, когда вы переходите к миссии «Очищение земли».
Это — это заключительный квест в DLC Far Harbor, в котором вам нужно выбрать сторону между двумя основными группами на острове: людьми поселения Фар-Харбор (Harbormen) и детьми атома. Ваше решение повлияет на будущее острова, поскольку сторона, с которой вы объединитесь, станет основным населением Фар-Харбора.
Содержание
- Как начать очищать землю
- Помощь портовым людям
- Помощь Детям Атома
- Награды за завершение очистки Земля
Как начать очищать землю
Вы можете начать Очищение земли, получив код аварийного выключателя ветряной электростанции и/или ключ запуска ядерного оружия. И то, и другое можно получить из предыдущего квеста Best Left Forgotten, которое также необходимо выполнить заранее. Ключ запуска может быть в моторной лодке к западу от доков Fringe Cove. Код выключателя можно найти под кучей земли рядом с тайником ДиМА, к северо-западу от Рейберн-Пойнт.
Как только вы получите два предмета, вам решать, какой из двух основных фракций вы хотите помочь. Вы можете уничтожить обе группы, если чувствуете себя слишком злым, но вам, вероятно, не следует этого делать, если вы хотите получить уникальные и забавные предметы из DLC. Как уже говорилось ранее, миссия и ваши цели будут различаться в зависимости от стороны, которой вы помогаете.
Помощь портовым людям
Если хотите помочь жителям Фар-Харбора, отправляйтесь в Нуклеус. Вам нужно направиться к судну и вставить ключ запуска ядерного оружия в терминал статуса ракеты в центре управления ракетами< /сильный>, который запустит ядерную бомбу, направляющуюся прямо к вам. Это сделает всех Детей Атома враждебными, поэтому не забудьте взять с собой лучшее оружие, лучший комплект силовой брони и лечебные предметы, если это необходимо.
Вы могли бы, если вы пройдете проверка речи, убедите Верховного Исповедника Тектуса, что запуск ядерной бомбы — это воля Атома, которая не сделает никого в Ядре враждебным.
Рекомендуем ознакомится с другими гайдами на популярные игры tattoo-mall.ru. Расскажем про секреты и хитрости, которые можно использовать в играх со своей выгодой. А также про полезные и интересные историй в видеоиграх.
Независимо от вашего подхода ,у вас будет 30 секунд, чтобы эвакуироваться и выбраться наружу. В противном случае произойдет блокировка, которая заблокирует вас внутри и предотвратит побег. Как только вы покинете место, вы будете в безопасности и сможете стать свидетелем взрыва. Теперь вернитесь в Фар-Харбор и поговорите с Алленом Ли, чтобы получить награду.
Помощь Детям Атома
Если вы хотите помочь поклонникам радиации, отправляйтесь к месту обслуживания ветряных электростанций, которое будет отмечено на вашей карте, если вы еще не нашли его. У вас также будет возможность дать Тектусу ключ запуска ядерного оружия, но это не обязательно для выполнения квеста. Затем вам нужно будет использовать терминал регулятора турбины 003 и ввести код выключателя ветровой электростанции, этот код будет ) % T 3 M p e $ t {.
Это убьет электричество, необходимое для питания конденсаторов тумана, которые защищают Фар-Харбор от тумана. Таким образом, туман, поглотивший остальную часть острова, теперь окутает поселение и заставит существ, пришедших из него, разрушить город. Лонгфелло, компаньон, оставит вас и будет постоянно относиться к вам враждебно. После этого вернитесь к Сосуду и поговорите с Тектусом , чтобы получить свой приз.
Награды за завершение очистки Земля
Ваши награды за завершение задания «Очищение земли» в Fallout 4 будут различаться в зависимости от того, кого вы выбрали для помощи в этом задании.
- Если вы помогли гаваням, вы получите 1600 крышек и Дальний Перк «Выживание в гавани». Перк, который дает вам +5 ко всем сопротивлениям, таким как урон, яд, энергия и радиация.
- Если вы помогли Детям Атома, Атом#39 часть силовой брони бастиона будет дана вам вместе с одним из двух перков (в зависимости от вашего подхода в квестах Еретик или Охота на ведьм). Агрессивность в одном из этих квестов даст вам перк Инквизитор Атома и титул, перк, который дает вам бонус к урону от оружия. За каждые полученные 100 рад урон увеличивается на 10 единиц, пока вы не достигнете 900 рад. Оттуда урон увеличивается на 100 процентов. Если вы примете мирный подход или проигнорируете эти квесты, вы получите перк и звание Крестоносца Атома, которые делают то же самое.
Cleansing the Land is a main quest and achievement/trophy in the Fallout 4 add-on Far Harbor.
Quick walkthrough[]
Far Harbor Main Quest: Cleansing the Land | ||||||||||||||||||
Choose to destroy Far Harbor | Choose to destroy the Nucleus | |||||||||||||||||
Speak to Tektus (optional) | Insert Nuclear Launch Key into the Vessel | |||||||||||||||||
Go to the wind farm maintenance | Convince Tektus the nuke is the will of Atom | Avoid/Fight the hostile Children of Atom | ||||||||||||||||
Enter the kill switch code in the Turbine 003 regulator terminal | Escape the Nucleus within 30 seconds | |||||||||||||||||
Return to Tektus | Reward: Far Harbor Survivalist | |||||||||||||||||
If The Heretic and Witch Hunt were resolved peacefully, failed, or avoided | If The Heretic or Witch Hunt was resolved aggressively | Return to Far Harbor and speak to Allen | ||||||||||||||||
Reward: Atom’s Bulwark Crusader of Atom |
Reward: Atom’s Bulwark Inquisitor of Atom |
Reward: 1600 caps | ||||||||||||||||
Detailed walkthrough[]
Cleansing the Land is a quest that requires the Sole Survivor either to destroy Far Harbor by utilizing the wind farm kill switch code, or to destroy the Children of Atom at the Nucleus, by using the nuclear launch key. Although destroying one of the two factions finishes the quest and grants the achievement, «Cleansing the Land,» the player character can still choose to destroy both factions.
Both codes needed are obtained in the previous quest Best Left Forgotten.
When choosing to destroy Far Harbor, one can optionally give the nuclear launch key to High Confessor Tektus. Note that, by doing this, the player character can’t go back and destroy the Nucleus as well, should they desire so. Tektus will praise them, but then urge them to destroy Far Harbor. To do so, the Sole Survivor will have to visit the wind farm maintenance and enter the kill switch code, in the Turbine 003 regulator terminal. This shuts down the distribution of the electricity needed to run the fog condensers around Far Harbor. As a result, Far Harbor will be engulfed in the Fog and the creatures that come with it. A message will be displayed, at this point, that the player character is now an enemy of Far Harbor (and Old Longfellow). All quests on behalf of Far Harbor will fail. After activating the code and returning to Tektus, the player character will receive Atom’s Bulwark. If either The Heretic or Witch Hunt were resolved aggressively, one will receive the title «Inquisitor» and the perk Inquisitor of Atom as rewards. If they resolved both quests peacefully, failed them, or avoided them altogether, they will instead receive the title «Crusader» and the perk Crusader of Atom. Both perks have the same effects, and the difference is merely how some NPCs address the Sole Survivor. Then, Far Harbor, itself, will turn into ruins covered in fog and overrun by creatures, a legendary fog crawler being amongst them. Almost all Harbormen are dead, with only a few making a desperate last stand.
When choosing to destroy the Nucleus, the player character will have to insert the nuclear launch key in the Vessel. Doing so will turn all Children of Atom hostile and will initiate a 30 second countdown, upon which the submarine will go into lockdown, immediately followed by the launch of the nuclear warheads. As long as the key wasn’t given to Tektus, it is also possible to convince him, through speech checks, that it is the will of Atom to launch the nuke, which will allow the player character to leave the Nucleus without being attacked. The Sole Survivor has 30 seconds to leave the Nucleus, before launch. Once outside the building, one will be safe from the explosion. Once the Nucleus explodes, the player character will be given the Far Harbor Survivalist perk. Upon returning to Far Harbor, there will be a commotion, with Harbormen gathering around and Captain Avery announcing that there was, indeed, a nuclear detonation, and that all Children of Atom are dead. Allen Lee will react happily about the news, but Avery will insist upon a moment of silence.
When talking to Allen, he will call the player character a hero and reward them with 1600 caps.
Quest stages[]
Cleanup (Issue: missing quest stages, a lot more in the CK after Nucleus destruction.) To meet Nukapedia‘s quality standards, this article or section may require cleanup. Please help by improving the article. |
Quest stages | |||
---|---|---|---|
Stage | Status | Description | Log Entry |
10 | Locate the Nuclear Launch Key | Seems DiMA uncovered the location of the launch key for the submarine in the Nucleus. I’ll have to get into the safe room in the Harbor Grand Hotel. Luckily, I’ve got the code — 485130. | |
20 | Bring Down Far Harbor’s Defenses OR Confront DiMA about the Wind Turbine Kill Switch |
I recovered the code to activate the kill-switch installed in Far Harbor’s wind turbine. I suppose I could either confront DiMA about this… or I could just pay the maintenance shed a visit. OR I recovered the code to activate the kill-switch installed in Far Harbor’s wind turbine. If I want to use it, I’m going to have to pay a visit to the farm’s maintenance shed. |
|
120 | Listen to Safe Room Security Tape | Appears the Harbor Grand Hotel safe room had an old recording system. Maybe it can point me to the launch key. | |
130 | Obtain the Nuclear Launch Key | The launch key is hidden on a boat at Fringe Cove docks. Safe combination is 44, 6, 75, 12. | |
150 | Use the Launch Key to Destroy the Nucleus | I’ve found the launch key that could destroy the Nucleus. If I use it, it could change the future of the whole island. Confront DiMA about the Nuclear Launch Key |
|
210 | Escape the Nucleus | I triggered the countdown to launch the nuke! I need to get out of the sub bay! Why am I reading this?! | |
250 | It’s done. The fate of the island has been decided. The Nucleus is no more. |
Companion reactions[]
Notes[]
- Choosing to destroy either faction will fail all currently open quests with that faction.
- Finishing this quest will fail the quest Safe Passage.
- Finishing this quest starts the quest Close to Home.
- Choosing to destroy Far Harbor does not affect any other settlement’s fog condensers and does not cause any player-owned settlements to go hostile.
- Only Far Harbor’s fog condensers require electrical power.
- Before destroying the Nucleus, one may wish to purchase the Recon Marine right arm and left arm, two legendary pieces of Marine armor, from the vendors there. Similar consideration applies before destroying Far Harbor, regarding Brooks.
- The holotapes, notes, logs, etc. encountered while obtaining the launch key tell a story with implications of the cause and beginnings of the Great War.
- Finishing the quest Reformation will fail the optional objective «Talk to the High Confessor about the Nuclear launch key», as it is directly tied to the final stage with destroying the Nucleus. However, finishing Reformation does not preclude destroying the Nucleus with the launch key, which will operate the launch terminal as it would in Cleansing the Land.
- In turn finishing this mission will fail Reformation completely.
- If the player character previously convinced Uncle Ken to return to Far Harbor during the quest the Hold Out, and then destroys Far Harbor and enters the Last Plank, Uncle Ken may be found fighting an angler. Despite all Harbormen being aggressive towards the player character, Uncle Ken will not act hostile but will not comment or acknowledge the destruction of Far Harbor either.
Bugs[]
v · d · e Far Harbor |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
v · d · e Quests in Fallout 4 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|